„Amikor akcióznak a taxisok, megugrik a rendelések száma” – Az Uber magyarországi vezetőjét kérdeztük

  • narancs.hu
  • 2016. május 15.

Belpol

Interjút adott lapunknak Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője.

Magyar Narancs: Amikor 2014-ben beléptek a magyar piacra, tudhatták, hogy milyen a magyar jogszabályi környezet, mégis elkezdték a tevékenységüket úgy, hogy számos előírásnak nem feleltek meg.

Fekete Zoltán: 2014 októberében érkeztünk, azóta fokozatosan az összes érintett szervet megkerestük – hivatalosan, levelekben, e-mailekben, és próbáltuk más csatornákon is felvenni a kapcsolatot. Voltak megbeszélések, de 2015 őszén a témáért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal ezek az egyeztetések valamiért leálltak. Az adózási ügyek miatt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal képviselőivel idén februárban még találkoztunk, de előtte sokáig ők sem foglalkoztak a témával. Pedig konkrét megoldási javaslatokat mutattunk be adózási és engedélyezési oldalon is, amelyekkel az államkassza, a fogyasztók és a sofőrök is nyerhetnének. A minisztériumnak mindig azt mondtuk, hogy a cél számunkra is az Uber megfelelő szabályozása lenne.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

MN: A taxisok azon háborognak, hogy nekik egy rakás előírást be kell tartaniuk, a hasonló tevékenységet végző Ubernek pedig nem mindent.

FZ: A fogyasztók szempontjából lényeges a fizetés biztonsága, az átláthatóság és a hatékonyság, tehát a gyorsaság és a kiszámíthatóság. Azt a visszajelzést kapjuk, hogy az Uber árszabása sokkal közelebb van a magyar átlagbérekhez, a tarifái megfizethetőbbek. A biztonsággal is jól állunk, hiszen ha a fogyasztó megnyitja az appot, látja a sofőr fényképét, a telefonszámát, a rendszámot, az autó típusát, és azt, hogy éppen hol jár. Amikor beszáll az utas, meg tud osztani egy linket bárkivel, aki így nyomon követheti egy GPS-alapú térképen, hogy hol jár az ismerőse. Az utasokat mindez meggyőzte arról, hogy ez nem egyenlő a hiéna taxisokkal, ez átlátható és kiszámítható szolgáltatás. Az áprilisi felmérésünkben több ezer utas 97 százaléka mondta, hogy elégedett az Uberrel, 96 százaléka pedig ajánlaná az Ubert ismerősének is.

MN: Amikor akcióznak a taxisok, megugrik a rendelések száma az Ubernél?

FZ: Így van. Azáltal, hogy a média az Uberről beszél, nő az érdeklődés irántunk.

Az interjú teljes szövegét nyomtatott lapszámunkban olvashatják.

Figyelmébe ajánljuk

Szól a jazz

Az ún. közrádió, amelyet egy ideje inkább állami rádiónak esik jól nevezni, új csatornát indított. Óvatos szerszámsuhintgatás ez, egyelőre kísérleti adást sugároznak csupán, és a hamarosan induló „rendes” műsorfolyam is online lesz elérhető, a hagyományos éterbe egyelőre nem küldik a projektet.