Az Origo főszerkesztője nem tudta megmondani, ki írta lapjába a Donáth Annát zaklatással vádoló cikket

  • narancs.hu
  • 2020. március 11.

Belpol

Meg is szüntették az eljárást.

Ahogy azt mi is meg írtuk, Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője pert nyert az Origo ellen, miután a lap egy szerző nélküli cikkben azt állította, hogy Donáth egy fiatal nőt zaklatott. A cikk mindezt egy levélre hivatkozva állította.

A bíróságon az Origo azzal védekezett, hogy ők csupán a Ripost cikkét szemlézték. A bulvárlap újságírója a tárgyaláson be is számolt arról, hogy beszélt a levél írójával, de azt nem mondta, hogy meg is győződött volna a vádak valóságtartalmáról. Ekkor az EP-képviselő magánvádas feljelentést is tett becsületsértésért.

Abban az ügyben a rendőrség tanúként hallgatta ki Gábor Lászlót, az Origo és Ómolnár Miklóst, a Ripost főszerkesztőjét. A bíróság azonban megszüntette az eljárást, indoklásként azt írták a végzésben, hogy Gábor László azt vallotta a rendőrségen, hogy nem tudja, ki írta és szerkesztette a lapjában megjelenő cikket, nem tudja, ki döntött annak közléséről, ahogy azt sem tudta megmondani, ki írta az olvasói levelet.

"Ennél egyértelműbb bizonyíték nem is kell: az Origo nemcsak hogy nem valódi sajtótermék, de nem is tartja magát annak. Egy olyan lappá züllött, ahol a főszerkesztő állítása szerint semmit nem tud az általa vezetett portál ügyeiről, és fél év is kevés volt ahhoz, hogy utánajárjon olyan alapvető információknak, minthogy ki a lejáratócikk szerzője" - kommentálta az esetet Donáth Anna a 24.hu-nak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.