A bíróság kimondta, hogy az Origo hazudott Donáth Annával kapcsolatban

  • narancs.hu
  • 2020. március 3.

Belpol

Pert nyert a propaganda ellen Donáth.

„Az Origónak címlapra kell tennie, hogy hazudott rólam. Az ügyben eljárt „újságírók” egyik lapnál sem a munkájukat végezték. Az eredeti szerző az ítélet szerint „története valóságtartalmának semmilyen módon nem járt utána”, írta Facebookon Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője a vele kapcsolatos „abszurd zaklatási hazugságról“, amit az Origo közölt európai választási sikere után.

A másodfokú ítélet szerint a cikkben valótlan tényállítás történt.

„Mindez pedig nem elsősorban azért probléma, mert rólam hazudtak. Azért probléma, mert a propagandának tökéletes ez a működés: hónapokon át hazudnak a címlapjaikon, majd fél év múlva csendben közzéteszik a helyreigazításokat. A közpénzből működő propagandalapok bárkiről leírnak bármilyen hazugságot, a perköltségeket és a bírságokat ugyanis végső soron szintén közpénzből fizetjük“, írta Donáth, aki szerint akkor beszélhetünk majd igazságos Magyarországról, amikor többé nem működtet gyűlöletpropagandát az állam a mi pénzünkből.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.