TASZ: jogellenes a kormány giga médiaholdingja, a KESMA

  • narancs.hu
  • 2019. január 16.

Belpol

Ezért bíróságon támadják meg a kormányrendeletet és a GVH döntését.

Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a kormány Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) néven hoz létre médiabirodalmat a hazai médiapiacon példátlan koncentrációt megvalósítva. A kormány rendeletben nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítette az érintett médiacégek fúzióját, ezért azt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem vizsgálta az ügyet.

A TASZ szerint az összeolvadás több szempontból is alkotmányellenes, ezért a Szabad Pécs online hírportált képviselve bírósághoz fordultak az ügyben.

A szervezet szerint hibás döntés született, amikor lezárták az eljárást, és nem vizsgálták érdemben az összefonódást, ráadásul a nemzetstratégiai jelentőségű minősítés indoklására sem tér ki a rendelet. A kormányrendeletnek egyetlen egy célja volt, hogy ezt az összefonódást ne kelljen bejelentenie a GVH-nak egy komoly fúzióellenőrző vizsgálatra, és megszabadítsa a versenyhivatalt attól a tehertől, hogy ezzel az ügylettel érdemben kelljen foglalkoznia.

Keresetükben kifejtjük hogy a kormányrendelet, illetve az azt lehetővé tevő törvény alkotmányellenes. A törvény azért, mert nem szab érdemi határt annak, hogy a Kormány egyes üzleti tranzakciókat kivonjon a versenyvédelmi eljárás alól. Maga a KESMA kormányrendelet pedig azért, mert visszaélésszerűen alkalmazta a szabályt, amikor a döntéshez egyszavas,  közérdekre utaló “indokolást” fűzött.

A TASZ célja, hogy a bíróság változtassa meg a GVH döntését és tiltsa meg az összefonódást, ennek hiányában pedig az, hogy kötelezze a GVH-t a versenyfelügyeleti eljárás lefolytatására.” – írják közleményükben.

Arról, hogy mi lehet Orbán célja a fideszes médiavállalatok összevonásával Urbán Ágnes médiakutató írt publicisztikát nyomtatott kiadásunkba.

Góliát születése: mi lehet Orbán célja a fideszes médiavállalatok összevonásával?

Egy dolog biztos: az állami forrásoknak köszönhetően a fideszes médiaalapítványnak nem lesznek pénzügyi nehézségei, a piaci versenyt pedig csak hírből ismerik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.