Budaörs reagált Lázár fenyegetésére: marad a kedvezményes helyközi díjszabás

Belpol

Bár az önkormányzat 2021 óta kifogásolja az "indokolatlanul magas" összeget. Próbáltak egyeztetni az állammal, hiába.

Mint arról lapunk is beszámolt, Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériuma pénteken arról számolt be, hogy két budapesti agglomerációs településen, Budaörsön és Érden is megszűnhet a helyi, önkormányzati díjszabású jegyek, illetve bérletek elfogadása a Volánbusz helyközi járatain. Állítólag Budaörs önkormányzata két és fél éves tartozást halmozott fel a szolgáltatás díjának visszatartásával, míg Érd önkormányzata saját döntésként mondta le a szolgáltatást, miután a 2023-as évtől érvényes díjkorrekció ismeretében a városvezetés pénzhiányra hivatkozik.

Lázár minisztériumának fenyegetésére reagált Budaörs vezetése, miszerint

a budaörsi lakosok érdeke, ezért Budaörs városvezetése mindent megtesz azért, hogy biztosítsa a lakosság számára a megfizethető, kényelmes közlekedést, amibe a helyközi járatok szolgáltatásának támogatása is tartozik

– közölte a település önkormányzata. Budaörs vezetése a tartozásról úgy fogalmazott:

az önkormányzat 2021 óta kifogásolja az "indokolatlanul magas" összeget, és egyeztetéseket folytatott az állammal az átlátható költségtérítés mértékéről. "2022-ben Budaörs aláírva megküldte a szerződést.

A minisztérium pedig egészen a mai napig nem reagált az aláírt szerződésre" – kiemelték, az önkormányzat "nem fizet ki semmit érvényes szerződés nélkül".

Az önkormányzat szerint

a helyközi járat költségeihez való hozzájárulás mértéke "teljesen átláthatatlan", ráadásul arányaiban Budaörs fizeti a legnagyobb összeget a járatok támogatására. "Több szomszédos település 40-45 forintot fizet kilométerenként, míg Budaörs a dupláját, több mint 99 forintot fizet egy kilométerre ugyanazért a szolgáltatásért. Ezt a tisztességtelen díjszámítási módot kifogásolta meg az önkormányzat három éve"

– hangsúlyozták. Hozzátették, a szaktárca 2023. augusztus 4-én ultimátumot küldött az önkormányzatnak, miszerint vagy elfogadja a város az állam által szabott feltételeket, vagy megszüntetik a helyközi jegyek és bérletek kedvezményes díjszabását.

"Budaörs Város Önkormányzata költségvetésében 2021. óta szerepel a szolgáltatás összege, ezzel az önkormányzat mindig is számolt, és a forrás mindig is rendelkezésre állt. A városvezetés bár kényszerből, de aláírja az állam egyoldalúan megfogalmazott szerződését a mai napon, de továbbra is fenntartja a követelését, hogy az állammal közösen átlátható és észszerű összeget állapítsanak meg" – olvasható a közleményben, amely rögzíti, hogy Budaörsön továbbra is elérhető marad a kedvezményes helyközi díjszabás a Volán buszjáratain.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.

Aki soha nem járt Tulsában

  • - turcsányi -

Mathew Brady a fotográfia történetének kétségkívül kimagasló alakja, az első fotoriporter, az első PR-szakember, az első bármi.

Elsüllyedt Budapest

„Szép Ernő előbb népszerű költő volt, azután divatos színpadi szerző lett, regényei irodalmi szenzációknak számítottak, azután egy időre szinte teljesen megfeledkeztünk róla” – írta Hegedűs Géza 1976-ban, A magyar irodalom arcképcsarnoka című portrékötetében. 

Búcsú a gonosztól

A német író, Otfried Preuβler (1923–2013) művei közül itthon leginkább a Torzonborzról, a rablóról (eredeti nevén Hotzenplotz) szóló történeteket ismerjük.

Kedvezmény

Az idén 125 éves Közlekedési Múzeumot bombatalálat érte a 2. világháborúban, az épület és a gyűjtemény nagy része elpusztult. Csak 1965-ben nyílt meg újra, majd ötven éven át működött, a hiányosságai ellenére is hatalmas érdeklődés mellett. A Liget-projekt azonban a Közlekedési Múzeumot sem kímélte, 2015-ben bezárták, 2017-ben lebontották.

Isten nevében

Egy gyermek ára: három miatyánk, két üdvözlégy – pimf összeg, mindenkinek megéri, vevőnek, eladónak, az üzlet hivatalos tanújának (ezúttal a Jóisten az, lakcím, anyja neve, három példányban), de legfőként a Fidesznek. Most még pénzbe se kerül: alsónadrágokban fizetik ki a papságot. Választások jönnek, tartják a markukat, lökni kell nekik valamit, hogy misézés közben rendesen korteskedjenek, Isten akarata szerint.

Távolságtartás

A három még logikus és észszerű. Sőt, a három elvárható (a Tisza Párt és az MKKP potenciális szavazói szemszögéből mindenképpen), s aligha sérelmezhető (a rivális pártok híveinek perspektívájából) – ennyi kerületi polgármesterjelölt kell ugyanis a fővárosi listaállításhoz. És már miért ne állítana listát, miért is ne akarna bejutni a Fővárosi Közgyűlésbe Magyar Péter pártja és az MKKP? Hisz’ nem csak a szűk pártérdek, hanem demokratikus közéletünk, illetőleg közéletünk demokratikusságának imperatívusza is azt követeli, hogy ha egy párt van, létezik és kitapintható közösségi igény is van rá, az méresse meg magát a nemes versenyben, és a verseny legyen nemes!

Mint parton a hal

  • Földényi F. László

Pontosan húsz évvel ezelőtt egy német napilap többeket megkérdezett, mit várunk mi, magyarok a küszöbön álló EU-csatlakozástól. Én akkor habozás nélkül ezt válaszoltam: Komp-ország hajója végre kiköt – Nyugaton. Vagyis: Európában. A Fidesz épp ellenzékben volt. De már jóval korábban kiadta a velejéig antidemokratikus jelszót: „a haza nem lehet ellenzékben”, s előre tudni lehetett, merre kormányozzák majd a hajót, ha újra hatalomra jutnak.

„Mi nem tartozunk bele a nemzetbe?”

A Nemzeti Összetartozás Hídja egyelőre nem annyira a nemzet összetartozását, sokkal inkább azokat az emberi és eljárásjogi anomáliákat testesíti meg, amelyekkel ma Magyarországon egyre könnyebb bármilyen, NER-nek kedves beruházást végigvinni.

Dermedt figyelem

Az elbitangolt ellenzéki szavazók jó részét néhány hónap alatt becsatornázta Magyar Péter és a Tisza Párt. De mire jutnak így az elhagyott pártok?