Budaörs reagált Lázár fenyegetésére: marad a kedvezményes helyközi díjszabás

Belpol

Bár az önkormányzat 2021 óta kifogásolja az "indokolatlanul magas" összeget. Próbáltak egyeztetni az állammal, hiába.

Mint arról lapunk is beszámolt, Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériuma pénteken arról számolt be, hogy két budapesti agglomerációs településen, Budaörsön és Érden is megszűnhet a helyi, önkormányzati díjszabású jegyek, illetve bérletek elfogadása a Volánbusz helyközi járatain. Állítólag Budaörs önkormányzata két és fél éves tartozást halmozott fel a szolgáltatás díjának visszatartásával, míg Érd önkormányzata saját döntésként mondta le a szolgáltatást, miután a 2023-as évtől érvényes díjkorrekció ismeretében a városvezetés pénzhiányra hivatkozik.

Lázár minisztériumának fenyegetésére reagált Budaörs vezetése, miszerint

a budaörsi lakosok érdeke, ezért Budaörs városvezetése mindent megtesz azért, hogy biztosítsa a lakosság számára a megfizethető, kényelmes közlekedést, amibe a helyközi járatok szolgáltatásának támogatása is tartozik

– közölte a település önkormányzata. Budaörs vezetése a tartozásról úgy fogalmazott:

az önkormányzat 2021 óta kifogásolja az "indokolatlanul magas" összeget, és egyeztetéseket folytatott az állammal az átlátható költségtérítés mértékéről. "2022-ben Budaörs aláírva megküldte a szerződést.

A minisztérium pedig egészen a mai napig nem reagált az aláírt szerződésre" – kiemelték, az önkormányzat "nem fizet ki semmit érvényes szerződés nélkül".

Az önkormányzat szerint

a helyközi járat költségeihez való hozzájárulás mértéke "teljesen átláthatatlan", ráadásul arányaiban Budaörs fizeti a legnagyobb összeget a járatok támogatására. "Több szomszédos település 40-45 forintot fizet kilométerenként, míg Budaörs a dupláját, több mint 99 forintot fizet egy kilométerre ugyanazért a szolgáltatásért. Ezt a tisztességtelen díjszámítási módot kifogásolta meg az önkormányzat három éve"

– hangsúlyozták. Hozzátették, a szaktárca 2023. augusztus 4-én ultimátumot küldött az önkormányzatnak, miszerint vagy elfogadja a város az állam által szabott feltételeket, vagy megszüntetik a helyközi jegyek és bérletek kedvezményes díjszabását.

"Budaörs Város Önkormányzata költségvetésében 2021. óta szerepel a szolgáltatás összege, ezzel az önkormányzat mindig is számolt, és a forrás mindig is rendelkezésre állt. A városvezetés bár kényszerből, de aláírja az állam egyoldalúan megfogalmazott szerződését a mai napon, de továbbra is fenntartja a követelését, hogy az állammal közösen átlátható és észszerű összeget állapítsanak meg" – olvasható a közleményben, amely rögzíti, hogy Budaörsön továbbra is elérhető marad a kedvezményes helyközi díjszabás a Volán buszjáratain.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

Aki én vagyok

Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon. A tárlat érzékenyen és empatikusan mutat fel női sorsokat, leginkább a társadalom peremére szorult közösségek tagjainak életén keresztül. A téma végigkísérte Mark egész életművét, miközben ő maga sem nevezte magát feminista alkotónak. A művek befogadása nem könnyű élmény.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.