Csák Jánosnak nem tetszett az RTL kérdése

  • narancs.hu
  • 2023. július 23.

Belpol

„Menjünk haza, és ott megkérdezi, jó?”

„Elmondaná nekünk is, hogy miért Ókovács Szilvesztert nevezte ki az Operaház igazgatójának?” – kérdezte az RTL riportere Csák János kulturális és innovációs minisztertől.

„Ne haragudjon, elmondtam már olyan sokszor, itt is elmondtam, nyugodtan vágják be, jó?” – válaszolta a miniszter.

Az interjú ebben a szellemben folytatódott és hamar véget is ért. Az újságíró ugyanis a Fudan Egyetem Alapítványról kérdezte Csák Jánost, aki a kuratórium elnöke. A 14 milliárd forint értékű közvagyonnal megsegített szervezetről nemrég Tompos Márton momentumos országgyűlési képviselő azt mondta, eltűnt, legalábbis azokból az irodaházakból, ahová be volt jelentve. Mások is így jártak már, akik keresték.

Csák most az RTL riporterének azt mondta, hogy igenis meg lehet találni az alapítványt, csak meg kell nézni a címtáblát, és az az újságíró, aki odament, direkt nem akarta megtalálni. A riporter azt mondta erre, hogy ő volt az az újságíró. A miniszter azzal reagált, hogy elküldi egy munkatársát, aki segít megtalálni az ajtót, amelyen kinn van a cégér.

A kérdésre, milyen munkát végez, mit csinál az alapítvány, Csák János azt mondta, előkészítő munkát. „De ez egy kulturális rendezvény. 

Itt vannak azok az emberek, akik Erdélyben érdeklődnek az iránt, hogy tud a magyar kormány az itteni magyar családokon, az itteni gazdasági növekedésen segíteni.

Most idejön nekem egészen másokat kérdezni. Menjünk haza és ott megkérdezi, jó?” – zárta le az interjút a kulturális és innovációs miniszter. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.