Fekete-Győr pert nyert Mészáros Lőrinccel szemben

  • narancs.hu
  • 2021. november 24.

Belpol

A bíróság szerint a milliárdosnak tűrnie kell, hogy bűnözőnek nevezik.

Közösségi oldalán számolt be Fekete-Győr András, a Momentum alapítója és listavezetője arról, hogy harmadik alkalommal nyert pert Mészáros Lőrinccel szemben. 

„Tavasszal beszéltem részletesen arról több interjúban, amivel Magyarországon mindenki tisztában van: hogy Mészáros Lőrinc Orbán Viktor strómanja. Emiatt Mészáros engem beperelt” – írja a Momentum politikusa. Korábban két esetben büntetőügyben állt bíróság előtt a nagyvállalkozóval kapcsolatos kijelentései miatt, felmentették. Most egy polgári perben első fokon hirdettek ítéletet. A tárgyalásra nem ment el a felperes nagyvállalkozó, és az ügyvédje sem volt ott.

Fekete-Győr szerint az, hogy a bíróság az ő javára ítélt ebben a perben, várható volt, hiszen – mint az indoklás megállapította – a nagyvállalkozónak, tekintettel „a miniszterelnökhöz fűződő személyes kapcsolatára, a közbeszerzések során vállalkozásai által elnyert közpénzekre”, tűrnie kell, hogy ilyeneket mondanak róla. 

„Az egész ügy persze nem rólam szól, hanem arról, hogy mit képesek megengedni maguknak a hatalom emberei: szétlopják az országunkat, és még ők vannak felháborodva, ha bűnözőnek nevezik őket. Én azért fogok dolgozni, hogy Magyarország végre egy olyan szabad, európai országgá váljon, ahol nem strómanok és oligarchák élősködnek rajtunk, ahol a közös pénzünket nem ellopják, hanem a jövőnkbe fektetik” – írja a Momentum alapítója.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.