Perrel, majd a jogerős ítélet alapján kért végrehajtás nyomán, Pintér Bence polgármester közbenjárására kapta meg az Átlátszó a győri ipari park bővítésekor lezajlott kisajátítási eljárás adatait.
Erre azért volt szüksége az oknyomozó portálnak, mert tudni akarta, mennyi pénzt kaptak a földtulajdonosok Győrben, ezt össze akarta hasonlítani azzal az árral, amit a BYD autógyárnak szánt föld kisajátításakor fizettek Szegeden.
Szegeden és Győrben is kormányzati támogatás mellett sajátították ki a földeket azért, hogy profitot termelő külföldi cégeknek adják át.
Az derült ki, hogy a Győri Ipari Park bővítéséhez megvett földek négyzetméteréért átlagosan 1435 forintot kaptak a tulajdonosok.
A KSH adatai szerint a győri kisajátítás idején, 2022-ben Győr-Moson-Sopron megyében 2,25 millió forint/hektár volt a medián termőföldár, Csongrád megyében 1,79 millió forint. 2023-ra Győr-Moson-Sopron megyében 1,7 százalékot nőtt az ár, Csongrád-Csanádban viszont 21 százalékot, így elvileg eltűnhetett a győri és szegedi termőföldek közötti árkülönbség.
Ehhez képest Szegeden 444 forint az átlagos négyzetméterár, amit a BYD autógyárnak kisajátított földek után kaptak a tulajdonosok.
„Szeged város önkormányzata azt vállalta, hogy 300 hektárnyi, többnyire mezőgazdasági területet fog megvásárolni és kisajátítani és átadni a gyár számára, a BYD számára. De nem csak ezt vállaltuk, hanem azt is vállaltuk, hogy jelentős infrastruktúrafejlesztési beruházásokat valósítunk meg, vagyis, hogy a terület úgy kerüljön a BYD tulajdonába, hogy másnap meg tudjon kezdődni az építkezés” – idézi a lap Botka László szegedi polgármestert.