Végrehajtást kér az Átlátszó a győri önkormányzat ellen

  • narancs.hu
  • 2024. december 4.

Belpol

Mert nem a bírósági ítéletnek megfelelően kapta meg az igényelt adatokat.

A győri ipari parkkal kapcsolatos földvásárlási szerződéseket szerette volna megismerni közadatigényléssel az Átlátszó 2024 elején. Erre azért volt szüksége a portálnak, mert a szegedi BYD autógyár területén zajló kisajátítás körülményeivel, az árakkal szeretné összehasonlítani a győri megállapodásokat.

Az Átlátszó azonban nem boldogult a Dézsi Csaba (Fidesz-KDNP) által vezetett korábbi, sem a Pintér Bence által irányított mostani önkormányzattal. 

A lap első adatigénylésére Dézsi Csaba akkori polgármester azt válaszolta, „tájékoztatom, hogy a megküldeni kért ingatlanvásárlások és kisajátítások, illetve az azokhoz tartozó szerződések kapcsán nem azonosítható a konkrét adatokra vonatkozó adatigénylése. A dokumentumok, illetve dokumentumrészek másolatának kiadása is csak konkrétan meghatározott adatokra vonatkozóan értelmezhető az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 29. § (3) bekezdése alapján.”

A lap pontosította, hogy mely időszakban eladott vagy vett ingatlanok listájára kíváncsi, a szerződésekkel együtt.  Erre már az a válasz érkezett, „az Ön által igényelt adatokat, mivel azokat konkrétan megjelölt ingatlanokra vonatkozó bontásban kérte, nem teljesíthető a természetes személy tulajdonosok, illetve vevők személyes adatokhoz fűződő jogainak sérelme nélkül, tekintve, hogy az ingatlan tulajdonosai a helyrajzi számok alapján az ingatlan-nyilvántartásból bárki számára azonosíthatóak”.

A lap pert indított az ügyben és nyert. Jogerős ítélet mondta ki, hogy a „szerződések megkötése közérdekű adatnak minősül”. Az ítélet kötelezte az önkormányzatot, az adatokat úgy adja ki, hogy látsszon a kisajátítás útján megszerzett ingatlanok listája, a kisajátítási határozatok másolata, és nem lehet kitakarni az ingatlanok méretét és vételárát.

A győri önkormányzat októberben el is küldött 272 szerződést, de a területek méretére utaló adatokat kitakarták. Így nem derül ki, hogy mekkora ingatlanokra vonatkoznak a szerződések, az sem, hogy reális-e az ár.

Az Átlátszó írt a győri önkormányzat jogi irodájának – most pedig végrehajtást kezdeményez, hogy az ítéletnek megfelelően kapja meg az információkat. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.