Így nézne ki a pesti alsó rakpart

  • narancs.hu
  • 2024. július 28.

Belpol

Elkészültek az engedélyezési tervek. 

„Legyen a rakpart mindenkié! Elkészültek a pesti alsó rakpart fejlesztésének engedélyezési tervei. Büszke vagyok a kollégáimra, a tervezőkre, a velünk együtt dolgozó majdnem 20 különböző civil szervezetre, hogy végre itt tarthatunk. Jó érzés végigtekinteni az eddig elvégzett munkán, amit mind azért csináltunk, hogy Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon újulhasson meg” – írja Karácsony Gergely a Facebookon. 

A közlemény szerint a fejlesztés az Id. Antall József rakpartot, a Jane Haining rakpartot, az Erzsébet híd alatti részt, valamint a Belgrád rakpartot érinti. 

  • Az Id. Antall József rakpart északi részének fejlesztése már két részletben lezajlott. A főváros által az elmúlt években felújított és zöldített szakasz tervei a korábban elkészültek, a Margit hídtól északra kezdődő és a Parlament előtti szakaszhoz is illeszkedtek. Széles járdát és fasort alakítottak ki, padokat helyeztek el, átépítették a lehajtót, új burkolatot alakítottak ki és felszámolták a korábbi szalagkorlátos autópálya-hangulatot. A fejlesztés következő fázisában a Parlament és a Lánchíd között kettős fasort alakítanak ki. Az autóforgalmat 30 km/h sebességre csillapítják. Irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítanak. 
  • A Jane Haining rakparton idén nyolc új fát ültettek el évelőágyásokkal kiegészítve. Erre a szakaszra csak a kiszolgáló forgalom – például hajóállomások, városüzemeltetés, vendéglátóhelyek kiszolgálása – gépjárművei hajthatnak be. A sétány a főváros szándékai szerint teljesen mentes lesz az átmenő autóforgalomtól. A villamosok ezen a szakaszon egy, a Dunával párhuzamosan futó viadukton közlekednek, melynek megújítása tervezetten a 2-es villamos felújításával együtt történhet meg.
  • Az Erzsébet híd alatti terület teljesen gyalogos tér lesz, ahol fákat ültetnek és kettős lépcsősort alakítanak ki a mostani útpálya helyén. Az autóforgalom a Petőfi téri felhajtón keresztül érheti(/éri) majd el a felső rakpartot, kapcsolódva a Belgrád rakparthoz, amikor a Jane Haining rakpartot autóforgalom is használja.
  • A Belgrád rakpart tervezése csak nemrég kezdődött el. 

A részletes terveket itt tekinthetik meg.  

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.