Két részre bontják a római-parti gátberuházást

  • MTI/narancs.hu
  • 2017. október 25.

Belpol

Az első szakasz egy évig épül, Tarlós szerint legalább addig is lehet vitatkozni.

A római-parti védműtől független, külön projektként kezelik az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak árvízvédelmét – döntött a Fővárosi Közgyűlés a városvezetés javaslatára szerdán.

A patakok mentén máris elkezdik a vízjogi létesítési engedélyezési eljárást, míg a Dunával párhuzamos védműről mint második ütemben megvalósuló létesítmény fejlesztéséről annak pontos nyomvonalának kijelölését követően, később dönt majd a testület.

Tarlós István a napirend vitájában kijelentette, a javaslatnak két haszna van: a politikai viták sokaságából „kiveszi a szelet” és elkezdődik a projekt megvalósítása. A patakok esetében a munkák eltartanak körülbelül egy évig, és addig lehet vitatkozni a Dunával párhuzamos védmű nyomvonaláról – mondta a főpolgármester, hozzátéve: a vitát ne velük, hanem a szakemberekkel, a szakhatósággal folytassák le.

Becslés szerint a Barát-pataknál nettó 1 milliárd, az Aranyhegyi-pataknál nettó 1,3 milliárd forintba kerül az árvízvédelmi fejlesztés.

Miután a Kúria jóváhagyta az Együtt és a Párbeszéd népszavazási kezdeményezését a római-parti gátról, a közgyűlés a múlt héten visszavonta a part menti nyomvonal kijelöléséről szóló korábbi határozatát – ezzel pedig ellehetetlenítették az épp elinduló ellenzéki aláírásgyűjtést.

Ez gyors volt: meghiúsították Tarlósék a római-parti népszavazást

Hétfőn indult az aláírásgyűjtés, az első napon tízezren szignóztak. Szerda reggel a Fővárosi Közgyűlés visszavonta azon korábbi határozatát, mely szerint a csillaghegyi öblözet árvízvédelme part menti mobilgáttal valósuljon meg. Ennek a határozatnak a visszavonásáról szólt volna az a népszavazás, amit múlt héten átengedett a Kúria.

A városvezetés ugyanakkor továbbra is a hullámtérbe képzeli el a mobilgátat, a folyamatban lévő vizsgálatok csak abban döntenek majd, hogy közvetlenül a partélen vagy 6-8 méterrel beljebb épüljön fel a védmű. A civilek és az ellenzék ezzel szemben azt szeretné, ha a Nánási út–Királyok útja nyomvonalon húzódó jelenlegi gátat erősítenék meg, ami kevesebb fa kivágásával járna, ugyanakkor védtelenül hagyná a part menti 70 hektár szállodáit és egyéb szolgáltatóépületeit.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.