Két részre bontják a római-parti gátberuházást

  • MTI/narancs.hu
  • 2017. október 25.

Belpol

Az első szakasz egy évig épül, Tarlós szerint legalább addig is lehet vitatkozni.

A római-parti védműtől független, külön projektként kezelik az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak árvízvédelmét – döntött a Fővárosi Közgyűlés a városvezetés javaslatára szerdán.

A patakok mentén máris elkezdik a vízjogi létesítési engedélyezési eljárást, míg a Dunával párhuzamos védműről mint második ütemben megvalósuló létesítmény fejlesztéséről annak pontos nyomvonalának kijelölését követően, később dönt majd a testület.

Tarlós István a napirend vitájában kijelentette, a javaslatnak két haszna van: a politikai viták sokaságából „kiveszi a szelet” és elkezdődik a projekt megvalósítása. A patakok esetében a munkák eltartanak körülbelül egy évig, és addig lehet vitatkozni a Dunával párhuzamos védmű nyomvonaláról – mondta a főpolgármester, hozzátéve: a vitát ne velük, hanem a szakemberekkel, a szakhatósággal folytassák le.

Becslés szerint a Barát-pataknál nettó 1 milliárd, az Aranyhegyi-pataknál nettó 1,3 milliárd forintba kerül az árvízvédelmi fejlesztés.

Miután a Kúria jóváhagyta az Együtt és a Párbeszéd népszavazási kezdeményezését a római-parti gátról, a közgyűlés a múlt héten visszavonta a part menti nyomvonal kijelöléséről szóló korábbi határozatát – ezzel pedig ellehetetlenítették az épp elinduló ellenzéki aláírásgyűjtést.

Ez gyors volt: meghiúsították Tarlósék a római-parti népszavazást

Hétfőn indult az aláírásgyűjtés, az első napon tízezren szignóztak. Szerda reggel a Fővárosi Közgyűlés visszavonta azon korábbi határozatát, mely szerint a csillaghegyi öblözet árvízvédelme part menti mobilgáttal valósuljon meg. Ennek a határozatnak a visszavonásáról szólt volna az a népszavazás, amit múlt héten átengedett a Kúria.

A városvezetés ugyanakkor továbbra is a hullámtérbe képzeli el a mobilgátat, a folyamatban lévő vizsgálatok csak abban döntenek majd, hogy közvetlenül a partélen vagy 6-8 méterrel beljebb épüljön fel a védmű. A civilek és az ellenzék ezzel szemben azt szeretné, ha a Nánási út–Királyok útja nyomvonalon húzódó jelenlegi gátat erősítenék meg, ami kevesebb fa kivágásával járna, ugyanakkor védtelenül hagyná a part menti 70 hektár szállodáit és egyéb szolgáltatóépületeit.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.