Kezdődik a felújítás, hónapokra „bedugul” a Blaha Lujza tér

  • narancs.hu
  • 2021. július 12.

Belpol

Szigetelik az aluljárót, komolyabb forgalomkorlátozásokra számíthatunk a nyáron.

Várhatóan 2022 végéig tart majd a Blaha Lujza tér teljes átépítése, melyet hétfőn részben már le is zártak. A helyszínen Karácsony Gergely főpolgármester tartott sajtótájékoztatót: szerinte a tér eddig Budapest szégyenének számított, jövőre viszont már a főváros büszkesége lehet- hiszen akadálymentesítik a helyi közlekedést, és ahol, csak lehet, újabb fákat is ültetnek majd.

Mint az MTI összefoglalójából kiderül, a „zöldítés” után várhatóan ezer négyzetméternyi zöldfelület és nyolcvan fa lehet a Blahán. Az építkezés során első körben az aluljáró födémszerkezetét szigetelik újra, emiatt a Rákóczi úton és a Nagykörúton is irányonként egy-egy forgalmi sávot lezártak. Ezeket ütemezetten helyezik majd át, ahogy halad a födém szigetelés – mondta el Horváth László, a BKK projektmegvalósítási igazgatója. A Rákóczi úton fennmarad a 2x2 sávos forgalom az autóknak, a buszközlekedést lámpaprogrammal, illetve elsőbbségadás biztosításával segítik. A Nagykörúton az első 10-12 hétben csak így 2x1 sávon lehet majd közlekedni.

 Hogy az így keletkező dugón enyhítsenek, a főváros felfüggeszti a VII. kerületben a forgalomcsillapítás egyes részeit: a Wesselényi utca és a Dohány utca teljes hosszában átjárható lesz a kiskörút és a Nagykörút között – a helyi villamosforgalom pedig zavartalan marad.

Karácsony szerint a pesti alsó rakpart és a Lánchíd felújításával, valamint a Blaha Lujza tér most megkezdődött megújításával a fővárosi vezetés törleszti azon adósságokat, amelyeket elődjeik az elmúlt évtizedekben felhalmoztak.

A polgármestert a BKV új hajózási szerződéséről is kérdezték a sajtótájékoztatón: szerinte a legalacsonyabb ajánlat nyert a közbeszerzésen, ugyanakkor a főváros nem rendelte meg a szolgáltatást a csökkenő tömegközlekedési bevételek miatt és mert alacsony volt a kihasználtsága. A következő időszakban vizsgálják meg, van-e valódi lakossági igény a szolgáltatásra. Az ügy előzménye, hogy a főváros gyakorlatilag forrás nélkül írt ki pályázatot a menetrendszerinti hajózásra, a tendert pedig a Magyar Kikötő Zrt. nyerte el - a BKV ugyanakkor még nem kötött szerződést a nyertes céggel.

 

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.