Kivesézte a német köztévé, hogy a NER uniós pénzekből épült fel, és részben ez nyírta ki a magyar demokráciát

  • narancs.hu
  • 2019. április 19.

Belpol

Románia, Csehország és Magyarország volt a rossz példa.

Hosszan foglalkozott a német közszolgálati ZDF Zoom+ című műsora szerda este azzal, hogy vajon ártanak-e a demokráciának az uniós pénzek. Az adást bemutató 444. hu írja, hogy ezt három ország, Csehország, Magyarország és Románia példáján keresztül igyekezett szemléltetni.

A műsor nem volt túl optimista ezzel kapcsolatban. Ebben a három országban az a közös, hogy milliárdokat kapnak Brüsszeltől, amit azonban a hatalmon lévők ha nem is azonnal saját zsebre (de ez se ritka) tesznek, de rendre saját érdekeik szerint használnak fel. És ez nem használt a helyi demokráciáknak – sőt.

Magyarországról azt mondják, hogy Orbán Viktor a pénzből csinál politikát. A műsorban természetesen felbukkant Mészáros Lőrinc is. A riportban bemutatták Felcsútot a stadionnal és a miniszterelnök házával, a kisvasutat, Mészáros Lőrinchez is becsöngettek – sikertelenül. Interjút csináltak Hadházy Ákossal, aki azt nyilatkozta nekik, Magyarországon csak azok jutnak uniós forrásokhoz, akik a Fidesszel vannak.

false

 

Fotó: MTI

A 444 szerint ezután arról volt szó, hogy nálunk a legnagyobb az egy főre jutó uniós támogatás mértéke, de majdnem egy milliárd eurónál találtak valamilyen szabálysértést, így például a hódmezővásárhelyi közvilágításnál, amire Orbán veje, Tiborcz István Elios Zrt.-je kapott megbízást. Szó volt még a műsorban az uniós pénzekből  meggazdagodott Mészáros Lőrincről, és arról, hogyan alakította át a felvásárolt kormánykritikus lapokat kormány-szócsövekké.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”