Köves Slomóék kiszállnak a 168 Órából és a Klubrádióból

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 30.

Belpol

A Pesti Hírlap tulajdonosának, Milkovics Pálnak adják át az irányítást.

Kivonul a 168 Órából és a Klubrádióból az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, illetve a hozzájuk köthető nemzetközi támogatói kör - jelentette be Köves Slomó vezető rabbi a HVG-nek adott interjújában.

A 168 Órát teljes egészében az EMIH-hez szorosan kötődő Brit Media Kft. tulajdonolja, a Klubrádióban pedig kisebbségi tulajdonrésze van a cégnek. Köves Slomó szerint az irányítási jogokat, később pedig a tulajdonjogokat is átadják Milkovics Pálnak, a Pesti Hírlap alapítójának.

Milkovics nyáron már szerzett egy 20 százalék körüli tulajdonrészt a Brit Mediában, illetve ő lett a társaság vezérigazgatója is. Egyik első intézkedéseként menesztette a 168 Óra éléről Rózsa Péter főszerkesztőt, amiért a lap egy Orbán-családról készült fotóval illusztrálta egyik, a kormány családpolitikájáról szóló cikkét.

Köves Slomó az EMIH hátralépését azzal magyarázza, hogy "a nyilvánosság politikai polarizáltsága és a hideg polgárháborús viszonyok miatt a helyzet egyelőre nem érett az általunk képviselt értékelvű megközelítésre." Az interjúból nem derül ki, hogy mi lesz a szintén EMIH-érdekeltség neokohn.hu sorsa.

Hogy Milkovics nagyobb szerepet kaphat, azt már a Magyar Narancs egy héttel ezelőtti cikkében is valószínűsítettük, amikor a Klubrádió frekvenciaügyéről írtunk.

A klubrádiósok bizakodnak: nincs olyan forgatókönyv, ami szerint megszűnne a rádió

Ha minden kötél szakad, még mindig ott az internet. A csütörtökön megjelenő nyomtatott Magyar Narancsban hosszú riportot közlünk arról, milyen helyzetbe került a Klubrádió azután, hogy a Médiatanács nem hosszabbította meg februárban lejáró frekvenciahasználati engedélyüket. Néhány részlet a cikkből: A Médiatanács új pályázat kiírását tervezi a frekvenciára, amelyen továbbra is közösségi rádió működne.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.