Lázár János kifejezetten kérte, hogy ne bocsássák el a politikai aktivizmuson kapott MÁV-dolgozót

  • narancs.hu
  • 2025. január 5.

Belpol

Az MKKP makói szervezetének tagja nyilat festett az útra, amely a közlekedési miniszter kastélyára mutat.

„A politikai aktivizmusnak az a formája, amelyet munkatársunk gyakorolt, ellentétes a MÁV-csoport etikai szabályaival és évtizedes gyakorlatával, így megalapozhatta volna akár az érintett munkavállaló azonnali elbocsátását is.

Külön, határozott kérésem volt, hogy ez ne történjen meg”

– mondta Lázár János a Blikknek, miután decemberben a Magyar Kétfarkú Kutya Párt makói aktivistája a batildai vadászkastélyhoz vezető út aszfaltjára felrajzolták, hogy az bizony a miniszter uradalma. A mellékutat egyébként tavaly 3,3 milliárd forint adófizetői pénzből újították fel.

A Promenad24 nevű, Lázár Jánoshoz kötődő lap ezután a „MÁV-dolgozó feltűnősködött a batidai vendégháznál” című cikkében közzétette az aktivista nevét, fényképét, autója rendszámát, fizetését, és még a pontos lakcímét is.

Az adatvédelmi szabályokkal ellentétes írást nem ítélte a miniszter – ráadásul kérdéses, hogyan jutottak egyáltalán a propagandalap birtokába az információk –, de a politikai aktivizmusról megvolt a véleménye: „Ugyanakkor azt is kérem és elvárom, hogy valaki csak a politikai szimpátiája vagy aktivizmusa miatt ne akadályozza a cég munkáját. A véleménynyilvánításnak is van, kell legyen világos határa: az utasok lehető legjobb minőségben történő kiszolgálását politikai érdekből vagy céllal senki sem gátolhatja, hogy aztán a saját vélt igazát bizonygassa azzal.”

A Kutyapárt a bírósághoz és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordul a Promenad24 cikke miatt, miután a MÁV tagadta, hogy kiadták volna az infókat, a szerző nélküli cikket publikáló Promenad24 pedig képes volt azt közölni: „Szerkesztőségünk abban hisz, hogy a politikát formálni akarók vállalják a szavaikért és a tetteikért a következményeket, arccal, névvel, ahogyan minden állampolgárnak is vállalnia kell a felelősséget a saját munkahelyén, vagy ha a nyilvánosság előtt kijelentéseket tesz másokkal kapcsolatban.”

Lázár János nagylelkűségéről, miszerint megakadályozta a MÁV-dolgozó kirúgását, egy vicc jut eszünkbe: Lenin bácsi csodálatos ember volt, íme egy történet róla. Szóval Razlivban, a zöld dolgozószobában Lenin bácsi borotválkozott. Arra járt egy gyerkőc és nézte, hosszan nézte. Lenin bácsi pedig befejezte a borotválkozást, majd megtörölte és eltette a borotváját. Pedig egyetlen nyisszantással levághatta volna a kisfiú fejét. Hát ilyen ember volt Lenin.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.