Medgyessy Péter 2003-as kubai útjával vonja párhuzamba Orbán téli nyaralását Magyar Péter

  • narancs.hu
  • 2025. január 5.

Belpol

A Fidesz akkor kérdőre vonta a szocialista miniszterelnököt.

"A Fidesz magyarázatot vár arra, hogy Medgyessy Péter mikor, milyen céllal utazott Kubába, mikor érkezik haza, "miért kellett az utazást eltitkolni", illetve, hogy magánpénzből vagy közpénzből finanszírozta-e üdülését" – idézi Magyar Péter vasárnap délutáni Facebook-bejegyzésébe a Fidesz 2003-ban kelt közleményét.

Mint arról a Narancs is beszámolt, Hadházy Ákos tegnap arról posztolt, hogy egy dél-indiai újságban Orbán Viktor miniszterelnök látogatásáról írtak. Mára pedig azt is megtudta az ellenzéki politikus, hogy kicsoda "az a szakállas férfi, aki a repülőtéren készült fotón a miniszterelnök mellett áll: Krishna Kumar, egy hagyományos indiai gyógyászattal, ájurvédával foglalkozó, budapesti és albertirsai központ vezetője. Orbán Viktor látogatásának helyszíne, Kerala pedig az ájurvéda orvoslás hazája, ahová a cég rendszeresen szervez »tisztító túrákat«."

Mint a Tisza Párt elnöke posztjában írja, "a történelem ismétli önmagát. Egykor Medgyessy Péter, most Orbán Viktor próbálta eltitkolni a téli luxus nyaralását. A különbség annyi, hogy  Medgyessy Péter sosem tagadta, hogy gazdag ember, Orbán Viktor viszont rendre azt hazudja, hogy nincs megtakarítása. Medgyessy Péterről kiderült, hogy a saját pénzéből fedezte az egy hetes kubai kiruccanását, Orbán Viktorról viszont nem tudjuk, hogy a több hetes, indiai luxus utat ki finanszírozta (ideértve a több tucat biztonsági ember és a családtagok utaztatását, elszállásolását, kiadásait). Medgyessy utazása idején nem volt háború a szomszédban és rendkívüli jogrendet sem vezetett be az akkori kormány. 2003-ban nem volt megélhetési válság az országban és ugyan még az uniós ezermilliárdok előtt álltunk, de működtek az alapvető közszolgáltatások" – írja Magyar, majd a Fidesz fentebb közölt 2003-as közleményét idézi.

"Nos, miniszterelnök úr? Milyen érzés Willy Fog-ot játszani Maugli hazájában, miközben a saját hazáját az Unió legszegényebb és legkorruptabb országává tette?" – zárja bejegyzését Magyar Péter.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.