Lufikat kötözött Orosz Anna a Karmelita kolostor kordonjaira gyermeknap alkalmából

  • narancs.hu
  • 2024. május 26.

Belpol

Így emlékezteti Orbánt és Rogánt, hogy Magyarországon a gyeremekek nincsenek jól. 

Orosz Anna, a Momentum országgyűlési képviselője a Facebookon számolt be róla, hogy gyereknap alkalmából a Karmelita kolostor előtt színes lufikat és gyerekekről szóló híreket kötözött a hatalom kordonjaira, hogy emlékeztesse Orbán Viktort és Rogán Antalt arra, hogy bár a Fidesz közpénzmilliárdokból plakátolja ki, hogy megvédik a gyermekeket és a családokat, a valóságban mindenki tudja, hogy a gyerekek ma Magyarországon nagyon nincsenek jól – közölte a Momentum. 

„Van azonban egy eszközünk arra, hogy megálljt parancsoljunk a magát  közpénzmilliárdokból gyermekvédőnek hazudó kormánynak. Június 9-én mondj nemet a pedofilokat védő, a gyermekvédelmet, az iskolákat, a szülészeteket, gyermekorvosi ügyeleteket romba döntő Fideszre. Válaszd te is az európai oktatást, az európai gyermekvédelmet, válaszd te is a Momentumot” – írja bejegyzésében

Február óta nem adott választ arra a kormány, hogy Novák Katalin köztársasági elnökként miért adott kegyelmet a bicskei gyermekotthon egykori igazgató-helyettesének, K. Endrének, aki pedofil bűncselekmények eltussolásában vett részt. Az ügybe Novák mellett Varga Judit korábbi igazságügyi miniszter, a Fidesz tervezett EP-listavezetője is belebukott. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.