Magyar Péter és Fülöp Attila megint egy gyermekotthon előtt vitatkozott

  • narancs.hu
  • 2024. december 20.

Belpol

A Tisza Párt által összegyűjtött ajándékokat szerződés hiányában nem vehette át az intézmény.

Péntek reggel a III. kerületi Szilágyi Erzsébet Gyermekotthonnál próbált ajándékokat átadni Magyar Péter és a Tisza Párt, az intézmény egyik vezetőjével azonban telefonon közölte a felettese, hogy nem vehetik át a csomagot, mert nincs róla szerződés.

A hvg.hu összefoglalója szerint Magyar Péter arról tájékoztatta az igazgatót, hogy az ajándékokat nem mint párt adnák, hanem a Legyél a változás Egyesület nevében szeretnék eljuttatni a gyerekeknek. A politikus szerint az ügyvédjük járt Cséplőné Gönczi Veronika gyermekvédelmi vezetőnél, de ő megtagadta, hogy szerződést kössenek az adományozásról.

Az egyesület ügyvédje arról beszélt, egy héttel korábban egyesével keresték meg a gyermekotthonokat, hogy felmérjék, hol mekkora gyerekek laknak, mire van szükségük. Erre egységes válaszok érkeztek, amelyek arról szóltak, hogy központilag kell szerződést kötni az ajándékozásról. Az engedélyt meg is kapták, a szerződéskötést azonban megtagadták azzal az indokkal, hogy központilag kellett volna a teljes adományt leadniuk a Visegrádi utcában, és nem vihették volna ki egyesével az otthonoknak, mert azzal megzavarnák az adventi készülődést.

Magyar Péter szerint központilag ilyet senki másnak nem írtak elő, és a fideszes képviselők néhány nappal ezelőtt közvetlenül vihettek ajándékot az otthonokba, be is mehettek az intézményekbe.

Ezek után Fülöp Attila államtitkár is megérkezett a helyszínre, aki szerint azért nem kötöttek szerződést az alapítvánnyal, mert nem voltak hajlandók a központba bevinni az ajándékokat. Magyar eközben folyamatosan arról kérdezte az államtitkárt, hogy nekik miért kell bevinniük a központba az adományokat, mikor a fideszes képviselők a napokban közvetlenül ajándékozhattak. A Tisza Párt elnöke egy idő után kijelentette: vagy a helyszínen fogják átadni az ajándékokat, vagy elviszik azokat Orbán Viktor kertjébe.

Az államtitkár szerint tiszteletre méltó, ha állampolgárok adományokat gyűjtenek, ám Magyar Péter szerinte mindenkit méltatlan helyzetbe hoz az átadás módjával, és azzal, hogy nem tartja be a szabályzatot. Fülöp Attila arról is beszélt, hogy szerinte a Tisza Párt elnökének a színházon kívül semmit nem jelent ez az ügy.

Hosszas vitatkozás után Magyar Péter és egy Mikulásnak öltözött férfi végül bevitték az épületbe az ajándékok egy részét.

Az intézmény igazgatója a helyszínen azt nyilatkozta, hogyha magánszemélyként adnák át az ajándékokat, ahhoz minden esetben előzetes egyeztetésre van szükség, hogy megbeszéljék mit és mikor hoznak. Ennek megfelelően nem tudja azonnal átvenni az ajándékokat, csak azután, ha egyesével megegyezett az adományozókkal. Magyar Péter a helyszíni közvetítést azzal zárta, hogy elindulnak a Visegrádi utcai központba, hogy megkössék a szerződést.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.