Megtartják Orbán Balázs doktori védését

  • narancs.hu
  • 2024. november 29.

Belpol

Rácz András szerint a disszertációban 9 oldalnyi hivatkozás nélkül átvett szöveg szerepel.

„Orbán Balázs doktori fokozatszerzési eljárása az irányadó szabályoknak megfelelően folytatódik, az eljárás következő lépése a kitűzött nyilvános védés lesz”– írta a 444.hu-nak az ELTE, miután Rácz András egyetemi tanár, Oroszország-szakértő feltárta, hogy Orbán Balázs doktori disszertációjában 9 oldalnyi, hivatkozás nélkül átvett szöveg szerepel.

Orbán Balázs az Áprási Botonddal közösen jegyzett cikkből emelt át hivatkozás nélkül részeket, szó szerint vagy kicsit átdolgozva. A disszertációt összefoglaló tézisfüzetben is volt egy oldalnyi, hivatkozás nélkül átvett szöveg, ugyanebből a cikkből. Az ELTE korábban azt írta, plágiumkeresővel átnézték a dolgozatot, és nem volt benne gyanús szöveg. Rácz szerint ez valóban így történt, ki is mutathatták az egyezést a közösen jegyzett cikkel, csak nem ellenőrizték, hogy Orbán hivatkozta-e azt.

A független újság arra volt kíváncsi, hogy az egyetemen ellenőrizték-e a hivatkozást, az eljárás során felhívták-e Orbán Balázs figyelmét a hibára, illetve ezek után meg lehet-e tartani a védést. Erre érkezett a fent idézett válasz, amiben azt is leírták, hogy „a dolgozat vizsgálatát és értékelését a doktori eljárásban kirendelt bírálóbizottság végzi, a doktorjelölt teljesítette a nyilvános védésre bocsátás feltételeit. A bizottság végső döntését a dolgozat minőségét, a hivatkozásokat, vagy esetleges hiányukat, továbbá a jelöltnek a nyilvános védésen elhangzó kérdésekre adott válaszait egyenként és összességében értékelve fogja meghozni.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.