Nem az otthonánál tette ki a betegszállító, egy erdőben találták meg a férfi holttestét

  • narancs.hu
  • 2023. december 6.

Belpol

Az 50 éves férfi még novemberben tűnt el, miután a betegszállító a kórházból hazafele egy másik településen tette ki. 

Már csak a holttestét találták meg Szabó Ferencnek, vagyis annak „az eltűnt betegnek”, akit hetekkel ezelőtt egy betegszállító nem a lakóhelyén tett ki – írja a Blikk

A lap még novemberben számolt be arról, hogy az 50 éves férfit egy epilepsziás roham miatt a Komárom-Esztergom megyei kisbéri otthonából vitte be a mentő még november 17-én a tatabányai kórházba, ahonnan másnap, a kivizsgálások után hazaengedték. Egy betegszállító vitte volna haza, amely azonban Oroszlányban tette ki a férfit, aki ezután eltűnt. A férfi holttestére most kutyás fiatalok találtak rá Gánt külterületén, egy Vérteskozma melletti erdőben.

A z Országos Mentőszolgálat (OMSZ) korábban azt közölte az ügyben, hogy az őrzés nélküli betegszállítások végrehajtása nem a mentőszolgálat feladata, de a betegszállító szolgáltató jelentést tesz az OMSZ-nek. A közlésük szerint ebben az esetben a betegszállító azt jelentette, hogy a férfi útközben a kocsiban akart rágyújtani. A betegszállító személyzet ezt nem engedélyezte, felajánlotta, hogy ha a férfi kiszáll a kocsiból, hogy cigarettára gyújtson, megvárják és visszaszállhat, a férfi a jelentés szerint azonban kiszállt, majd önkényesen távozott. 

Csák Zoltán, a betegszállítást végző Keleti Sanitas Kft. ügyvezetője korábban a Blikknek azt mondta, a férfi rá is gyújtott a betegszállító autóban, és amikor a sofőr figyelmeztette a rendzavaró tevékenység befejezésére, a beteg közölte, akkor ő inkább kiszáll. Az ügyvezető azt is mondta, hogy dühöngő beteg esetében mindig mentőt kérnek, ők veszik át a szállítást, itt azonban azt a jelzést kapták, hogy Oroszlány belterületén a fegyelmezetlen férfit kitehetik. Elmondása szerint a férfi térben és időben tájékozott volt, tudta, hogy nem az otthonánál hagyta el a kocsit, ezért nem érzik magukat felelősnek az ügyben. 

A Metropol azt írja, a férfi az eltűnése után körülbelül még két napot élhetett, ugyanis egy szál ingben találták meg őt az erdőben. A férfi családja még a holttestének megtalálása előtt feljelentést tett a rendőrségen ismeretlen tettes ellen, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.