Tiborcz érdekeltségébe került a volt Tőzsdepalota

  • narancs.hu
  • 2024. december 17.

Belpol

Ami 2006-ban a Fidesz-tábornak csak ostrommal sikerült, azt a miniszterelnök veje adásvétellel oldotta meg.

Megszerezte a Szabadság téren álló volt tévészékház épületét Tiborcz István alapkezelője. A Tőzsdepalotaként ismert ingatlant egészen pontosan a Gránit Alapkezelő által kezelt egyik magántőkealap, a Diorit cége, a Liberty Alpha Kft. vásárolta meg korábbi tulajdonosaitól – írja a 444.hu.

„Az igazi út azonban még csak most kezdődik a Tőzsdepalota új funkciójának megtalálásával és megtervezésével, valamint a felújítás kivitelezésével. Reményeink szerint hamarosan ismét régi fényében csilloghat Budapest egyik építészeti ékköve” – közölte Mikesy Álmos, a Gránit Alapkezelő elnök-vezérigazgatója, és hozzátette: régóta figyelték az épületet, mert hatalmas üzleti potenciált láttak a felújításában.

Tiborcz Istvántól és feleségétől, Orbán Ráheltől nem idegen a feladat. Igaz, a turai kastélyszállóról például már kiderült, hogy nem lehet nyereségesen üzemeltetni.

A Gránit Alapkezelő elnöke szerint a teljes belváros számára pozitív hatással bír majd, hogy felújítják az épületet, nemcsak építészeti, hanem gazdasági és turisztikai szempontból is.

FRISSÍTÉS: 

Cikkünk megjelenése után a BDPST Group eljuttatta lapunkhoz az állásfoglalását, amelyben azt írták, hogy „nem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy Tiborcz István megvette a Tőzsdepalotát. A BDPST Group közvetett tulajdonában álló, önálló szakmai menedzsment irányítása alatt álló Gránit Alapkezelő által menedzselt magántőkealap által tulajdonolt cég vásárolta meg az ingatlant, így sem a BDPST Group, sem Tiborcz István nem szerzett tulajdont.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A felcsúti gyerek lehetetlen küldetése

A miniszterelnöknek minden korábbinál nagyobb szüksége van arra, hogy megtartsa a két és fél-hárommilliós bázisát. Ehhez úgy kellene nyitnia a szélsőjobb felé, hogy a kormány rasszizmus ellen hirdetett „zéró toleranicája” ne veszítse hitelét – ha volt neki ilyenje egyáltalán. Ez nyilvánvalóan nem fog menni. 

 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.