Online is intézhető lesz az általános iskolai beiratkozás – 5 milliárdos beruházásból valósul meg a projekt

  • narancs.hu
  • 2019. február 27.

Belpol

Az új online lehetőség igazodik a kormány elektronikus ügyintézésre vonatkozó célkitűzéseihez.

A közeljövőben elektronikussá válik számos, általános és középiskolai tanulmányi ügy intézése, a többi közt online is intézhető lesz az általános iskolai beiratkozás – közölte a Klebelsberg Központ szerdán az MTI-vel.

Azt írták: a fejlesztés összesen 5 milliárd forint európai uniós támogatásból valósul meg, és egyes részei már a 2018-2019-es tanévben használhatók lesznek.

A szülők 2019 áprilisában már választhatják a gyermek általános iskolai beiratkozásakor az online ügyintézés lehetőségét, amelynek során az adatokat a KRÉTA rendszer felületén vagy a https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldalon történő regisztráció után otthonról is kitölthetik.
Az online jelentkezést követően az intézményben már csak a szükséges igazolásokat és a lakcímkártyát kell bemutatni, ami sokkal gyorsabbá és kényelmesebbé teszi az adminisztrációt - olvasható a közleményben.
Hozzátették: a fejlesztés későbbi szakaszában lehetővé válik az Ügyfélkapun keresztüli ügyintézés is.

A Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat Egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE) projekt eredményeként az állami fenntartású köznevelési intézményekben 18 különböző iskolai ügyet lehet majd elektronikusan intézni. A projekt része az iskolai elektronikus fizetési megoldások támogatása, valamint a háttérfolyamatok egységesítése a Klebelsberg Központnál bevezetett új gazdálkodási és HR menedzsment rendszer révén.

Az új online lehetőség igazodik a kormány elektronikus ügyintézésre vonatkozó célkitűzéseihez – írták, azt sajnos nem fejtették ki, hogy a beruházás hogyan illeszkedik a kormány oktatáspolitikájához.

„Megyünk bele a zsákutcába"

A magyar oktatáspolitika fókuszában a gyerek jólléte helyett egy múltba révedő nemzeti kánon áll, így nem tudjuk felkészíteni a tanulókat a 21. század kihívásaira - állítja Lannert Judit. Az oktatáskutatótól azt is megkérdeztük, hogyan fordulhat elő, hogy az iskolai számítógép-használat Magyarországon nem javít, hanem ront a helyzeten.

Figyelmébe ajánljuk