„Önpusztító lépés”: úgy megy neki Orbánnak a New York Times, hogy a fal adja a másikat

  • - gera -
  • 2017. április 8.

Belpol

Kemény állásfoglalás, és nem éppen a magyar miniszterelnök mellett.

A lex CEU kapcsán olvashatunk szerkesztőségi jegyzetet a legismertebb amerikai napilap, a The New York Times szombati számában. A cikk azzal indít, hogy Orbán a szabad sajtó és a civil szervezetek elhallgattatása után az akadémiai szabadságot vette célba, majd végigveszi az elmúlt időszak történéseit. A lap szerint a magyar kormány „csúnya” támadást folytat Soros György ellen, azt remélve, hogy az antiszemita és xenofób félelmekre építve győz a 2018-as választásokon, ám „Magyarország egyik legfontosabb oktatási intézményének a kinyírása

látványosan önpusztító lépés”

– írják a szerkesztőségi cikkben, amelyben emlékeztetnek arra is, hogy ezrek demonstráltak a törvény ellen.

false

 

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A lap szerint most azon az EU-n a sor, amely eddig csak gyenge, verbális tiltakozással reagált Orbán támadásaira az alapvető szabadságjogok ellen, azonban a támogatásokat ugyanúgy utalták továbbra is. A The New York Times cikkének az egyik konklúziója, hogy Áder János a demokrácia érdekében ne írja alá a törvényt.

Tényleg, vajon mit lép Áder?

(via The New York Times)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.