Orbán a nemzetbiztonsági szolgálatokkal fenyeget

  • narancs.hu
  • 2017. október 27.

Belpol

Közben királyi udvarról fantáziál.

A miniszterelnök péntek reggeli szokásos, habzó szájú rádiós kirohanása sok meglepetést nem tartalmazott. Orbán továbbra is abban a sztoriban van, hogy ő a Hunyadi János, aki megvédi Európát, ráadásul Brüsszel részéről „óriási a nyomás” kvótaügyben.

false

 

Fotó: MTI – Koszticsák Szilárd

„Brüsszelben olyan egyeztetések folynak, amelyekkel nyomás alá akarják helyezni a közép-európai országokat kvótaügyben. Ezt azonban nem engedjük” – mondta. Szerinte ma Európát két részre lehet osztani:

van a „migránsmentes övezet”, ez Közép-Európa,

illetve a bevándorlókat befogadó országok csoportja. „A kettő a jövőben nem hasonulhat, az együttélést kell megvalósítani közöttük” – jegyezte meg, majd rátért a sorosozásra.

Eszerint a Soros-hálózatnak „kiterjedt befolyási övezete van az Európai Parlamentben és az Európai Unió más intézményeiben, célja egy kevert népességű Európa létrehozása és a migránskérdésben vele szemben álló magyar kormány elítéltetése”, így hát

a nemzetbiztonsági szolgálatok közreműködésével

a nyilvánosság elé kell tárni az európai életet befolyásolni igyekvő „Soros-hálózatot”.

Orbán arról is beszélt, hogy „Brüsszel nagyon emlékezteti a régi királyi udvarok világára, van egy kicsit elitista hangulata, ezért akármilyen súlyos dolgok is hangoznak el, az jól nevelt, kulturált, európai stílusban, semmiképpen sem kurucban történik”.

Mindezt egy Jean-Claude Junckerrel elköltött vacsora kapcsán mondta el Orbán Viktor, ahol szerinte Juncker azzal jött, hogy méltánytalannak gondolja, hogy szerinte sok esetben azért is Brüsszelt okolják Magyarországon, amiért nem felelős. A hirado.hu tudósítása szerint Orbán erre „több tiszteletet kért, és a kettős mérce kerülését Magyarországgal szemben”.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.