Orbánék keresik a módját, hogy szúrhatnák le a maradék médiát

  • narancs.hu
  • 2019. október 12.

Belpol

A Népszava szerint a cél a HVG és a 24.hu ellehetetlenítése, de ez a fejlemény a kritikus nyomtatott sajtót egyaránt rosszul érintené.

A Posta és a Lapker kiszáll a lapterjesztésből, és a több száz kormányközeli médiumot magába tömörítő Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) vonul be a helyére – írta meg a Népszava piaci forrásokra hivatkozva. A két társaság nem kommentált az értesülést.

Az újság emlékeztetett, napilap nyomtatásra alkalmas nyomdák szinte csak a kormányközeli Mészáros Lőrinc és a KESMA érdekeltségi körében vannak, a Posta a terjesztésben majdhogynem monopolhelyzetben van, viszont látványosan hagyta leromlani az üzletágát, miközben folyamatosan emelt a díjakon.

Piaci pletykák szerint a Lapker szabadulni akar a napilap-ágazatától, a Posta pedig erős Fidesz-győzelem esetén megszünteti az övét, a kozmányközeli médiaalapítványhoz tartozó Mediaworks pedig létrehoz egy terjesztőcéget, ami meghatározza a díjakat.

A Népszava szerint a lépéssel a HVG-t és a 24.hu tulajdonosát, a Central Médiacsoportot akarják nyomás alá helyezni. Utóbbihoz a portálon túl sok heti- és havilap is tartozik. A döntés egyébként nemcsak a két társaságot érintené kellemetlen, hanem a nyomtatott lappiac nagy részét is.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.