Nyilvánosságra kerültek a felcsúti kisvasút utasforgalmi adatai, miután az Átlátszó többször megkérdezte Mészáros Lőrincet, ugyan mondja már el, mennyi is az annyi. Ezek szerint 2016. május 30-a és 2016. december 31-e között
egészen pontosan 23 779 darab menetjegyet váltottak.
Mivel a felcsúti polgármester-gázszerelő-oligarcha nagyon nagylelkű, egy csomó embert ingyen is utaztattak, úgy a helyi ovisokat, „kicsiny helyi közösségeket” – jelentsen ez bárkit –, mozgássérülteket, valamint a meghívott vendégeket – kilétükre van egy-két tippünk.
A válaszadók viszont nem csak úgy odadobtak egy adatot a sajtónak, de nem ám, elmagyarázták, hogy voltak olyan látványos események, amelynek ideje alatt csőstül érkeztek a kisvasutazni vágyók. Ilyen volt a szentjánosbogár-rajzás, a nyári szünet vagy a Valentin-nap. Szünidőben heti 1100–1700 utas grasszált fel s alá a csodálatos járgánnyal, szeptembertől ez kicsit lecsökkent, de aztán a Mikulás megint feltornázta a számot.
És aki aggódna, hogy senkit sem érdekel az alcsúti kastélypark hóvirágnyílása, azt is meg tudjuk nyugtatni: március első hétvégéjén ugyanis már
2090 jegyet adtak el!
„Természetesen mindezen adatok annak tükrében értékelendők, hogy ez a kisvasút nem a tömegközlekedést szolgálja, hanem nosztalgia, turisztikai céllal született” – magyarázzák bőszen bizonyítványukat a felcsútiak. És hogy miért is ciki mindez? Mert az első becslések egy pindurkát feljebb tették a lécet:
napi 2560–7080 utasra számítottak.
Egyszerű matekkal gyorsan kiszámolható, mi lett mindebből: nagyjából 110-120 ember váltotta meg jegyét egy átlagos napon. Van még hová erősödni.