Lemondásra szólítja fel Pintér Sándor belügyminisztert a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete. Erről határozatot fogadott el az érdekképviseleti szervezet hétvégén tartott rendkívüli kongresszusa.
A PDSZ levelet is írt a belügyminiszternek, amelyben megállapítja, Pintér Sándor teljesen járatlan a közoktatásban és alkalmatlan arra, hogy ezt a területet irányítsa.
„A PDSZ kezdettől követeli önálló oktatási minisztérium felállítását, amely az oktatás egészét – óvodától a szakképzésen át a felsőoktatásig – magában foglalja. Ezzel együtt azt követeljük, hogy a minisztérium élén hozzáértő oktatási szakember legyen. Az oktatáshoz értő, elhivatott szakemberre van szükség ahhoz, hogy a XXI. század kihívásaihoz alkalmazkodni képes iskolák álljanak a tanulók és a szülők rendelkezésére – bennük társadalmilag, anyagilag megbecsült, maximális szakmai támogatással segített pedagógusokkal. Ön saját bevallása szerint az oktatáshoz nem ért – a mi véleményünk szerint az oktatásirányításhoz sem. Bizonyítják ezt az Ön által összehívott – hamisan – konzultációnak nevezett eseményen elhangzottak” – utalt a PDSZ a pénteki fórumra.
A PDSZ aggályosnak tartja a pénteki fórumon ismertetett terveket a közoktatásban tervezett új bérrendszerről. A 10 százalékos emelés messze elmarad a sztrájkköveteléstől, az infláció mértékétől is, és az, hogy nem az alapbért, hanem a pótlékot emelik, azt jelenti, hogy a biztos bér, tehát az alapilletmény még mindig a 2014-es minimálbérrel számolt összeg. Emiatt fordul elő, hogy egy 26 éve pályán lévő pedagógus alapbérét fel kell emelni a kötelező garantált bérminimumra – érvel a PDSZ.
A szakszervezet azt is kifogásolja, hogy a tervek alapján felvázolt új bérrendszerben a pótlékok nyomtalanul eltűnhetnek, és ez az elképzelés is úgy került az asztalra, hogy nem egyeztetett róla a minisztérium.
„Ám nemcsak a bérrendezés és a munkaterhek csökkentésének elmaradása a problémánk. Olyan ember ne legyen a közoktatás vezetője, akinek elvárásaiban nyoma sincs semmiféle tartalmi elemnek, csak ellenőrzésekről, »feladatszabásról«, kontrollról, »oktatási felügyeletről« rendelkezik, láthatóan pedagógiai kifejezéseket nem ismer, és azok iránt nem is érdeklődik. Aki a szakemberhiányt óraadók létszámának jelentős növelésével gondolja orvosolni, annak fogalma sincs arról, hogyan működik egy közoktatási intézmény, mi a pedagógus munkája.
Szakmánktól távol áll az Ön fogalomrendszere, sértő hangvétele és stílusa.
Ne legyen az oktatás irányítója, aki a nevelést, oktatást közvetlenül segítő munkakörben dolgozókat »Sancho Panzá«-nak tekinti! Láthatóan mit sem tud a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekek igényeiről, arról, hogy a szakszolgálatok, a szakértői bizottságok szakemberhiány miatt teljességgel ellehetetlenültek” – olvasható a szakszervezet levelében.