Ruszin-Szendi Romulusz miatt ment egymásnak Hadházy Ákos és Magyar Péter

  • narancs.hu
  • 2025. február 16.

Belpol

A független képviselő szerint a volt vezérkari főnök nem alkalmas politikai szerepvállalásra.

Hadházy Ákos kemény szavakkal bírálta Ruszin-Szendi Romuluszt vasárnapi Facebook-posztjában – vette észre a 24.hu.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a korábbi vezérkari főnök szombaton a Tisza Párt kongresszusán szólalt fel, és bejelentette, hogy szakértőként csatlakozik az ellenzéki párthoz. Hadházy négy érvet sorolt fel bejegyzésében annak igazolásra, hogy szerinte miért nem alkalmas a jövőben politikai szerepvállalásra Ruszin-Szendi Romulusz:

  • Előbb helyettes államtitkárként az Orbán-kormány tagja, majd a Magyar Honvédség főparancsnoka volt, pozícióit pedig „már a legsötétebb időszakokban (2019-től) nyerte el”.
  • Vezetése alatt realizálódtak a „teljességgel átláthatatlan” fegyverbeszerzések.
  • Ő vezényelte le „az elmúlt évtizedek legnagyobb politikai tisztogatását a magyar honvédség tisztikarában”.
  • A kirúgása után is taníthat a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen, és „oszthatja a mocskos fideszes/orosz háborús narratívát különböző furcsa csatornákon.”

Hadházy szerint mindezek után „egy normálisan működő országban az illető azonnal lemondana és közelébe sem kerülhetne a politikának.” „Értem a kommunikációs szándékot, hogy ennek ellenére miért léphetett fel az új párt biztonságpolitikai szakértőjeként” – folytatja posztját a független képviselő, aki szerint azonban egy „többszörösen korrumpálódott fideszes csúcsvezető csatlakozásáról van szó”, ami azt sugallja, hogy a Tisza Párt „ugyanúgy következmények nélküli országként akarná működtetni a hazánkat.”

Néhány TÉNYT még le kell írnom Ruszin-Szendi Romuluszról, többek között felelevenítve néhány régebbi posztomat is (akkor...

Posted by Hadházy Ákos on Saturday, February 15, 2025

Magyar Péter a képviselő posztja alatt kommentben reagált Hadházy kritikájára. A Tisza párt elnöke azt írta: „Ennek a nagy részét cáfoni sem érdemes. Önnek fogalma sincs, miért kellett távoznia a tábornok úrnak a vezérkar éléről, mint ahogy arról sem, hogy kik döntenek a honvédségi beszerzésekről.” Magyar Péter szerint Ruszin-Szendi Romulusz „sosem volt politikus, mindig katona volt.” „Egyébként önnek ki a honvédelmi szakértője? Kivel fog kormányt váltani? És miért nem szervez már giga tüntetést, aminek a fontosságáról mindig beszél? Akár egyedül, akár a szövetségeseivel… Ha megengedi, mi addig dolgozunk. Szakmai csapatot építünk, pártot szervezünk és írjuk az új Magyarország programját” – zárta hozzászólását a párt elnöke.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.