Simonka György Lázár Jánosról: "Ha valakinek csöndben kellene maradnia, az pont ő"

  • narancs.hu
  • 2021. június 22.

Belpol

A politikus nem érzi magát bűnösnek és nem fél attól, hogy börtönbe kell mennie.

"Attól nem tartok, hogy börtönbe kell mennem, hiszen a vádiratban az ügyészek által leírt vádak szerintem csak provokációk, és úgy látjuk, hogy idáig az ügyészség tanúi maguk is cáfolták a vádirat tartalmát. Ráadásul a mi tanúinkat és a szakértőinket még meg sem hallgatták. Attól viszont tartok, hogy a vegzálás újrakezdődik, és megint ki fognak csinálni minket idegileg" - mondta Simonka György, a 24.hu-nak adott hosszú interjújában.

Simonka György ügyét lapunk is szorosan követi, ahogy arról 2019 őszén mi is beszámoltunk, az ügyészség vádiratában 8 és fél év fegyházbüntetést és teljes vagyonelkobzást kért a bűnszervezetben különösen jelentős értékre elkövetett költségvetési csalás miatt megvádolt Simonka Györgyre. A politikus mégsem tart a börtöntől. És ahogy a 24.hu-nak elmondta, nem érzi magát bűnösnek sem.

Sok mindent elkövettem, én sem vagyok szent, de ami a vádiratban áll, azt nem. Fogalmilag kizárt, hogy 45 százalékot kaptam volna vissza a váddal érintett beruházások után, ugyanis az úgynevezett építési normagyűjteményben meghatározott költségeket nem lehet és nem lehetett átlépni. 55 százalékból pedig képtelenség megvalósítani ezeket a beruházásokat, ezt szakértői vélemények is alá fogják támasztani.

Az interjúban szó esik még többek között arról, hogy:

  • Simonka regényt tudna írni Lázár Jánosról: "ha valakinek csöndben kellene maradnia, az pont ő. Én a párttársaktól azt hallottam, hogy Lázár János szégyellje magát." Mégpedig azért, mert "egy folyamatban levő ügyről vizionál előre ítéletet, és ilyet nem szokás mondani egy bajtársra. Úgy csinál, mintha a holdról jött volna, és nem vett volna részt azokban a dolgokban, amiket most szid. Miről beszél? Sehol nem lenne, ha én nem nyerem meg neki a kétharmadot."
  • Simonka többször találkozott Orbán Viktorral a büntetőpere indulása óta, és futólagosan szóba került a per is köztük, Orbán meg szokta kérdezni, hol tart Simonka ügye, aki mindig beszámol az aktuális fejleményekről. De azért "egy kicsit kételkedve fogadom, hogy ő kevesebb tud róla, mint én."
  • A politikus arra a kérdésre, hogy a Fidesz vajon elengedte-e a kezét és nem indítja a 2022-es országgyűlési választáson azt mondta, hogy "ez a kérdés mindig tolódik, mert mindig az ügyem állásáról szoktunk beszélni, de az én körzetemben most is én vagyok a választókerületi elnök." Majd hozzátette, ha akartak volna, már szóltak volna neki, hogy mondjon le, amit meg is tett volna.
  • Simonka arról is beszél, hogy ahhoz, hogy ő induljon a jelenlegi körzetében, a családja és a Fidesz támogatása mindenképpen kell, ha a Fidesz azonban azt mondja, hogy ne induljon, akkor elgondolkodik rajta, de még az is lehet, hogy függetlenként indul el. "De előre nem tudok mit mondani. Rengetegen mondják, hogy nélkülem ez a körzet nem fog működni. Meglátjuk."
  • A saját vagyoni helyzetéről azt mondja, hogy "a végrehajtás miatt 100-200 ezer forint marad havonta a fizetésemből, ami a feleségem számlájára megy, nekem még bankkártyám sincs. Nálunk az asszony a gazda."
  • És arról is beszélt az ügyvédje, Erdei Zoltán jelenlétében nyilatkozó kormánypárti politikus, hogy az Európai Unióhoz fordult mentelmi jogának újbóli felfüggesztése miatt.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.