Élhető város helyett folyamatos szmogriadó képe rajzolódik ki Budapest jövőjeként, amennyiben Tarlós István tömegközlekedést és kerékpározást érintő javaslatait megszavazza a Fővárosi Közgyűlés. A Magyar Kerékpárosklub szakmailag megalapozatlannak tartja a főpolgármester december 11-i, fenntartható közlekedési módok visszaszorításáról tett bejelentéseit, és azok újratárgyalását kezdeményezi a főpolgármesternél. A szervezet úgy véli, nemcsak a választóknak tett ígéreteivel megy szembe a főpolgármester, hanem Budapest fejlődésének is gátat szabhat, ha a képviselők, kerületi polgármesterek rábólintanak az ötletekre.
|
Aki a pénteki csúcsforgalomban megpróbált hazajutni a munkahelyéről, esetleg karácsonyi bevásárlást szeretett volna intézni a fővárosban, megrökönyödéssel olvashatta Tarlós István mondatait. A főpolgármester „szélsőségesen tömegközlekedés-orientáltnak” nevezi Budapestet, az általa aláírt és dicsért Balázs Mór-terv fejlesztési irányainak átírását jelentette be, valamint a közelmúlt kerékpárosbarát fejlesztései helyett a Demszky-korszakba kívánja visszafordítani a régióban egyedülálló biciklisfejlődést.
Budapesten legtöbben közösségi közlekedéssel járnak munkába vagy iskolába, ezért érthetetlenek a főpolgármester szándékai. Aki ült már buszon vagy villamoson a csúcsforgalomban, tudja, hogy a fenti állítás nem igaz. A kerékpározással kapcsolatos ötletek pedig pontosan azokat a célokat nem szolgálják, amiket Tarlós István felvetett, és amiért a Magyar Kerékpárosklub is dolgozik.
A szervezet közleménye itt folytatódik.