Több mint 27 milliárdért építi meg Tiborcz üzlettársa a szegedi kézilabdacsarnokot

  • narancs.hu
  • 2019. október 2.

Belpol

És úgy tűnik, még így is ez a legjobb ajánlat.

Tiborcz István üzlettársának érdekeltségéé lett a szegedi kézilabdacsarnok építése, ez derült ki az állami megrendelő BMSK bontási jegyzőkönyvéből – írja a 24.hu.

A győri milliárdos, Paár Attila West Hungária Bau Kft.-je (WHB) a 2022-es férfi kézilabda Eb-re tervezett épületre 27,4 milliárd forintos végső ajánlatot adott be. Mivel a fő szempont az ár volt, ezzel zsebelte is be a munkát Paár cége.

A két másik meghívott, a Laki Épületszobrász Zrt. ennél 4 milliárddal, a veszprémi VEMÉV-SZER majdnem 2 milliárddal drágábban vállalta volna az építkezést.

A lap emlékeztet, a kézilabda-Eb-re tervezett másik két nagyberuházás közül a tatabányai 6000 fős csarnokot Mészáros Lőrinc családi cége, a Fejér B.Á.L. Zrt. kivitelezheti nettó 18,4 milliárdért, míg az Üllői úti 20 ezer fős gigacsarnokot Garancsi István érdekeltsége, a Market Zrt. építheti nettó 79 milliárdért.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.