Debrecenben engedély nélkül plakátol a Fidesz, a helyi választási bizottságot ez nem érdekli

  • narancs.hu
  • 2019. október 2.

Belpol

Engedély nincs, plakát van.

Debrecenben a Fidesz engedély nélkül tette ki a választási plakátjait, írja az Index a Debreciner portálra hivatkozva. Hivatalosan ugyanis csak akkor lehet az áramszolgáltatók lámpaoszlopaira kihelyezni plakátokat, ha a tulajdonos engedélyt adott rá, ez viszont nem történt meg.

Ezt a debreceni ellenzéki polgármesterjelölt, Varga Zoltán derítette ki, ugyanis ő is szeretett volna plakátolni az oszlopokon, az ESMA Reklám Zrt. az e.on nevében azonban jelezte neki, hogy semmilyen politikai pártnak nem adnak engedélyt kampányplakátolásra. "Pártállástól függetlenül, egyetlen jelöltnek vagy jelölőszervezetnek sem áll módunkban oszlophasználati engedélyt adni" - írták hivatalos válaszukban.

Varga lefotózta a fideszes plakátokat és elküldte a fotókat mind az ESMA-nak, mind a helyi választási bizottságnak (HVB), a cég pedig azt válaszolta, azokra sem adott engedélyt a cég.

A HVB elutasította Varga képi bizonyítékait, mire fellebbezésként egy videót is küldött nekik. A HVB-t nem nagyon hatotta meg a dolog, azt írták, nem látják bizonyítottnak a fotók alapján, hogy "pontosan milyen helyrajzi területekről van szó", ahogy az sem tiszta számukra, ki az oszlop tulajdonosa. Ezért nem indítanak vizsgálatot. Varga a lapnak elmondta, szerinte a képek és a videó egyértelmű bizonyítékok, de biztosan nem indít majd a HVB eljárást.

Külön érdekesség, hogy Nyíregyházán hasonló okok miatt kérvényezte az ottani HVB az ellenzéki plakátok eltávolítását, ami meg is történt, Varga szerint önkormányzati hatósági segítséggel. Mindkét városban elutasították az ellenzék beadványait, Varga szerint ezért, ha a fellebbezésnek sem adnak helyt, akkor mindkét esetben bíróságig viszik az ügyeket.

(Borítókép: Papp László Facebook-oldala)

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.