Maszkok és fertőtlenítők is eltűntek kórházakból
szajmaszk_top_story_lead.jpg

Maszkok és fertőtlenítők is eltűntek kórházakból

  • Narancs.hu/MTI
  • 2020. április 7.

Bűn

Több kórházigazgató is feljelentést tett.

A kórházi maszkok, fertőtlenítők útját több esetben nem lehetett követni megfelelően, idézi az MTI Halmosi Zsolt az országos kórházfőparancsnok a Kossuth Rádiónak adott interjúját.

Halmosi szerint több intézményvezető feljelentést tett, és több böntetőeljárás is folyamatban van azért, mert egészségügyi készletek tűntek el kórházakból.

A kórházfőparancsnok szerint a gyógyszerkészletek, fertőtlenítőszerek, védőfelszerelések őrzése mellett a kórházparancsnokok feladata a járványügyi szabályok betartatása a kórházakban.

ontos, hogy azok, akiknek szükséges, meghatározott rend szerint - előszűrést követően, megfelelő védőfelszerelésben - léphessenek csak be a kórház területére - hangsúlyozta Halmosi Zsolt, rámutatva, „egyetlen kis hiba kockázatot jelenthet az intézmény működésére”.

A vezérőrnagy kiemelte, a sikeres védekezésben fontos, hogy a kórházparancsnokok és az intézményvezetők között szoros együttműködés legyen.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.