Pszichés problémái voltak a II. kerületi gyilkosnak

  • narancs.hu
  • 2024. november 5.

Bűn

Többször mentő vitte kórházba Sz. Tamást, az áldozat közeli barátja szerint nem kapott megfelelő kezelést.

Önmagára és másokra is veszélyes volt a 18 éves Sz. Tamás, aki szombaton Budapest II. kerületében megölte korábbi barátnője édesanyját – ezzel az információval az  ATV Híradójában állt ki az áldozat közeli barátja, de a közösségi oldalon az elhunyt ismerősei már a hétvégén szóba hozták ezt a körülményt a gyilkosságról szólva.

Sz. Tamás és barátnője a hvg.hu írása szerint Németországban lakott. Múlt héten a férfi megverte a nőt, akit családja hazahozott, és látleletet készíttettek róla a kórházban. A történtek miatt a nő anyja feljelentést tett Sz. Tamás ellen. Ahogy a rendőrségről hazatért, Sz. Tamás házuk parkolójában várta, késsel rátámadt, és megölte. A tettest Kisteleken fogta el a rendőrség, nem tett vallomást.

Az áldozat Révész Zsuzsa, az RTL korábbi kommunikációs vezetője.

Egyik barátja, Gál Beatrix, a Benedetto gyermekvédelmi szolgálat igazgatója most azt nyilatkozta, hogy a támadót, aki ön- és közveszélyes volt, pszichés zavarok miatt már többször kórházba vitték, és meggyőződése, hogy nem kapott megfelelő pszichiátriai kezelést. 

„Minden esetben nagyon gyorsan elengedte őt a kórház, tudomásom szerint anélkül, hogy egy releváns kezelés megkezdődött volna nála (…) Van egy olyan megélésem, hogy sokszor ezek emberi dolgok – nem pénzügyi kérdés, vagy ágykérdés –, azon múlik, hogy az az adott ember, akivel éppen találkoznak abban a krízishelyzetben, mennyire empatizál velük, vagy mennyire veszi komolyan a problémákat, amiket elmondanak, vagy mennyire söpri le az asztalról” – nyilatkozta Gál Beatrix. 

A riportban szó van arról, hogy az ilyen korú rossz mentális állapotú fiataloknak a gyermekkórházakban és a felnőtteket ellátó intézményekben sincs helye, ez a rendszer hibája.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.