Targoncával akarta agyonnyomatni a takarítót a főnöke

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 16.

Bűn

Komáromban, egy csarnok építésén. A dél-koreai vádlott hazaszökött, azóta sem került elő.

Emberölés kísérlete miatt vádat emelt a Komárom-Esztergom Vármegyei Főügyészség egy dél-koreai férfi ellen. A vádlott 2020. május 9-én egy komáromi csarnok építésén dolgozott, felügyelte a takarítót, akinek – nem derült ki, miért – azt mondta, bújjon bele a szemét gyűjtésére szolgáló takarófóliába. A beosztott nem akart belebújni, a főnök azonban beletuszkolta.

Aztán intett a csarnokban dolgozó targoncásnak, hogy menjen oda a géppel, és nyomja össze a zsákot.

A tragoncás a vádirat szerint nem tudott arról, hogy a takarító is a fólia alatt van a hulladékban. Elkezdte összenyomni a zsákot, és csak akkor hagyta abba, amikor meghallotta a takarító kiabálását. A vádlott és egy másik ember kiszabadította a sértettet, a targoncás pedig hívta a mentőket.

A főügyészség szerint életfontosságú szervek károsodtak, és akár halálos sérülés is történhetett volna.

A dél-koreai férfi – aki korábban azt vallotta, csak viccelt, és nem gondolta, hogy a takarító még a zsákban van, amikor szólt a targoncásnak – visszament Dél-Koreába, ismeretlen helyen tartózkodik. A főügyészség indítványozta, hogy a vádlottat a Tatabányai Törvényszék ítélje a távollétében börtönbüntetésre, és utasítsa ki az országból.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.