Végrehajtandó szabadságvesztést kér az ügyészség az Árpád hídi gázolóra

  • narancs.hu
  • 2024. november 19.

Bűn

A vizsgálatok alapján a 35 éves férfi pszichológiailag nem alkalmas gépjárművezetésre.

Végrehajtandó szabadságvesztést kér az ügyészség az Árpád hídi gázolásos baleset okozójára – közölte a Fővárosi Főügyészség kedden az MTI-vel.

A vádirat szerint a 35 éves férfi – aki korábban rendszeresen részt vett gyorsulási versenyeken – tavaly július 1-jére virradóra, Budapest XIII. kerületében, a Róbert Károly körúton az Árpád híd felé vezetett egy tuningolt személygépkocsit. A baleset éjszakáján a férfi felfigyelt két másik gépjárműre – amelyek egyikét az ügy másik vádlottja, egy 23 éves férfi vezette –, akik között kialakult egy spontán gyorsulási verseny a körúton. Ebbe kapcsolódott be a 35 éves sofőr úgy, hogy a nagyobb teljesítmény érdekében a gépkocsija menetstabilizáló rendszerét kikapcsolta.

A 35 éves vádlott az Árpád híd Népfürdő utcai villamosmegállójánál a megengedett 70 kilométeres óránkénti sebességet jelentősen túllépve, mintegy 170-nel haladt a belső forgalmi sávban, a menetstabilizáló program nyújtotta biztonság nélkül. A hídon aztán elvesztette uralmát a jármű felett, azzal merőlegesen a jobb oldali szalag- és csőkorlátnak ütközött, megpördült, majd ismét a korlátnak csapódott, és azt átszakítva, óránkénti 69-76 kilométeres sebességgel elgázolta a híd elkülönített részén, szabályosan Budáról Pestre kerékpározó sértettet, aki még aznap este meghalt a kórházban.

A kerékpáros elgázolását követően a 35 éves vádlott gépkocsija felborult, és a tetején többször megpördülve becsúszott az útra, ahol a mögötte haladó 23 éves férfi későn kezdett intenzív fékezés után óránkénti 98-103 kilométeres sebességgel beleütközött, és a pillanatokkal korábban halálos balesetet okozó sofőrnek súlyos sérüléseket okozott.

A vádirat szerint mindkét ütközés azért következett be, mert a sofőrök jelentősen túllépték a megengedett sebességet, sőt a 35 éves vádlottról a vizsgálatok megállapították, hogy a gépjárművezetésre személyiségének pszichológiai jellemzői miatt nem alkalmas.

A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség a 35 éves férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével, míg a másik férfit közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolja – áll a közleményben. A kerületi ügyészség a 35 éves sofőrre végrehajtandó fogházbüntetést, míg a másik vádlottra végrehajtásában felfüggesztett fogházbüntetést, illetve pénzbüntetést kért. Emellett a halálos gázolót véglegesen, míg a másik vádlottat határozatlan időre eltiltanák a járművezetéstől.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.