Három hónap után is felderítési szakaszban van a nyomozás a gyermekbántalmazó igazgató ellen

  • narancs.hu
  • 2024. november 19.

Bűn

A lapunk cikke nyomán indult nyomozás állását Polt Péter ismertette Vadai Ágnesnek.

Még augusztusban derült ki és írta meg elsőként a Narancs.hu, hogy egy dunavecsei iskolában értelmileg akadályozott gyerekek bántalmazása miatt indult nyomozás. A 7-14 éves gyermekek fizikai és lelki bántalmazását a nevelőszülők jelentették, a gyámhivatal feljelentést tett az igazgató ellen. A kecskeméti rendőrkapitányság nyomozást folytat az értelmileg akadályozott gyerekek verése, térdepeltetése miatt, és bár az intézményvezetőt a nyáron újra kinevezték a posztra, lapunk cikkének hatására szeptemberben menesztették L.M-et.

A DK országgyűlési képviselője, Vadai Ágnes így a botrány kirobbanása után három hónappal Polt Péter legfőbb ügyésznek tette fel az egyszerű kérdést: „Sikerült-e végre lezárni a nyomozást L. M., a Duna Menti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium volt igazgatója elleni közfeladatot ellátó személy eljárásában elkövetett bántalmazás bűntett kapcsán? Ha igen, milyen eredménnyel? Ha nem, miért nem?”

Vadai a héten választ is kapott a legfőbb ügyésztől, elég tömören: azt, hogy a nyomozás felderítési szakaszban van folyamatban. „A nyomozó hatóság a valósághű tényállás tisztázásához szükséges eljárási cselekményeket folyamatosan, a soron kívüliség követelményének megtartásával hajtja végre. Figyelemmel arra, hogy a felderítési szakban lévő nyomozás ura a nyomozó hatóság, az e szakaszra vonatkozó adatok tekintetében a tájékozattás a nyomozó hatóság irányítását ellátó személy jogkörébe tartozik” – válaszolta Polt.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.