Zászlóégetés az Auróránál: 9 embert fogtak el a rendőrök

  • narancs.hu
  • 2019. november 14.

Bűn

Szélsőjobboldali akció volt - a BRFK garázdaság és rongálás gyanúja miatt fogta el a 9 főt.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomozói kilenc főt fogtak el az Auróra utcai zászlóégetéssel összefüggésben - számolt be a police.hu.

Mint írják, a BRFK nyomozói az elfogott személyeknél házkutatást tartottak: "Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Budapesti Rendőr-főkapitányság ügyeletére 2019. október 23-án 14 óra 8 perckor érkezett bejelentés, hogy Budapest VIII., Auróra utcában az Auróra Kultúrközösségi Központra kihelyezett zászlót ismeretlen személyek leszakították, azt felgyújtották, valamint az épület falát is megrongálták. A bejelentés szerint személyi sérülés nem történt.  
A Budapesti Rendőr-főkapitányság rendőrei a helyszínen szemlét tartottak és a BRFK az esettel összefüggésben garázdaság gyanúja miatt rendelt el nyomozást ismeretlen tettesek ellen."

A rendőrök nyolc férfit és egy nőt azonosítottak, akiket 2019. november 13-án az ország különböző részein elfogtak és társtettesként, csoportosan elkövetett garázdaság bűntett, illetve szintén társtettesként elkövetett rongálás vétség gyanúja miatt hallgattak ki gyanúsítottként.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, október 23-án több tucat szélsőjobboldali radikális próbálta megtámadni a VIII. kerületben található Auróra nevű közösségi helyet.
Schönberger Ádám, a hely üzemeltetője arról számolt be, hogy mivel az Auróra zárva volt, a szélsőjobbosok csak a bejáratnál lévő szivárványos zászlót tudták felgyújtani, illetve neonáci feliratokat ragasztottak az ajtóra.
Schönberger azt gyanította, a Légió Hungária nevű csoportosulás tagjai lehettek a támadók.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.