Betiltotta a Twitter a Föld napja (április 22.) alkalmából az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket.
A mikroblog-szolgáltató pénteken bejelentette: azért döntöttek a tilalom bevezetése mellett, mert felismerték, hogy a klímaváltozással kapcsolatos hamis információk terjesztése alááshatja a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
"Úgy véljük, a Twitter nem gyarapíthatja a vagyonát a klímaváltozást megkérdőjelező nézetek népszerűsítésével, a megtévesztő hirdetéseknek nem szabad elvonni a figyelmet a klímaválságról szóló fontos eszmecserékről" – magyarázta a vállalat közleményében. A Twitter közölte: nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek "szembemennek a tudományos konszenzussal". Annak eldöntésére, hogy ez pontosan mely tartalmat érint majd, a cég az ENSZ klímaszakértőinek adatai alapján fog dönteni – tették hozzá.
Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) korábban megállapította, hogy "vitán felül" az emberi tevékenység okozza a globális felmelegedést. Átlagosan 1,1 Celsius-fokkal emelkedett az átlaghőmérséklet a fosszilis energiahordozók több mint 150 éves használata során az iparosodás kora előtti időhöz képest. 2030-ra a felmelegedés akár az 1,5 vagy az 1,6 Celsius-fokot is elérheti – tíz évvel korábban, mint ahogyan azt korábban becsülték az ENSZ adatai szerint.
Kedves Olvasónk!
Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!