Úgy költünk csokira húsvétkor, mintha nem lenne holnap

  • narancs.hu
  • 2019. április 15.

Élet + Mód

De jól pörög a sonka meg a tojás is.

A magyarok a havi átlagos kiadásnál 4 százalékkal többet, fejenként 26 482 forintot költöttek tavaly húsvétkor élelmiszerekre és alkoholmentes italokra - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.

Az ünnephez kapcsolódó legnépszerűbb termékekből a háztartások 78 százaléka vásárolt sonkát, 69 százaléka tojást, 72 százaléka csokoládét vett 2018 márciusában.

A havi átlagos kiadáshoz képest kalácsra és péksüteményre a családok 3 százalékkal többet, 541 forintot költöttek tavaly húsvétkor. A kiadások között kiemelkedik a csokoládé, amire fejenként átlagosan 985 forintot, 80 százalékkal többet költöttek.

Sonkára és szalámira a magyarok az átlagosnál 37 százalékkal többet, 1548 forintot költöttek a tavalyi húsvéti ünnepen, míg tojásra 18 százalékkal többet, fejenként 641 forintot - derül ki a KSH húsvéti statisztikáiból.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.