A kormány propagandaplakátjaiból rakták ki Orbán Viktor eddigi legkreatívabb portréját – Fotó

  • narancs.hu
  • 2017. június 24.

Fekete Lyuk

Így fest a miniszterelnök, ha a fideszes agymenésekből állítják össze a fizimiskáját.

A teljes bohózattá fajuló plakáttörvény körüli cécó pénteki lezárásakor a korrupciókutatással is foglalkozó K-Monitor közölt egy összeállítást arról, hogy eddig nagyjából mennyit költhetett a magyar kormány különböző propagandaakciókra. Összesítésükben a Miniszterelnökség és a Miniszterelnöki Kabinetiroda lakossági tájékoztató kampányai szerepelnek, illetve a nemzeti konzultációk a 2012-es gazdasági konzultációtól kezdődően. Ezek alapján

18 kampányra az adófizetők pénzéből eddig 34,8 milliárd forintot herdált el a magyar kormány.

Nem lenne nehéz jobb helyet találni ennek a gigantikus összegnek, amelynek egy jelentős része a Fideszhez közeli vállalkozók kommunikációs cégeinél landoltak, és jutott ebből a kormánypárti médiumokhoz is jócskán.

A K-Monitor a legkülönfélébb propagandaplakátokból összeállította Orbán Viktor eddigi egyik legkreatívabb portréját. "A kék hirdetések 5 éve és legalább 35 milliárd forint elpazarolt közpénz története egy ábrán" – írják.

false

 

Fotó: K-Monitor

Az apró elemek között ott van Soros György arcképe is.

false

 

Fotó: K-Monitor

Kijátszották a törvényt – Új eljárásban, egyszerű többséggel átment a Fidesz plakáttörvénye

Kreatív jogalkotás sokadszorra. Egyszerű többséggel, új eljárásban, 123 kormánypárti igen szavazattal, 68 ellenzéki képviselő ellenszavazata mellett fogadta el az Országgyűlés a plakáttörvényt. A Fidesz péntek reggel elintézte, hogy a politikai reklámok kihelyezésének szigorítását célzó törvényjavaslatot kétharmad nélkül is átvihessék a parlamenten. Ehhez a törvényalkotási bizottság egy ezt lehetővé tevő változást fogadott el sebtiben, a javaslat parlamenti vitáját megelőzően.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.