Áder János nem létező személyt bírált a napelemek termékdíja miatt

  • narancs.hu
  • 2015. január 15.

Fekete Lyuk

Áder tegnapi nyílt állásfoglalásának tárgyi és tartalmi tévedéseire hívja fel a figyelmet az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet levele.
Tisztelt Köztársasági Elnök Úr!

2015. január 14-én, tegnap, Ön nyílt levélben kifogásolta a napelemek brutális termékdíjáról szóló, Ön által aláírt és kihirdetett salátatörvényt.

Most mi is írunk Önnek. Mindenekelőtt szeretnénk biztosítani arról, hogy tiszteletre méltó gesztusként értékeljük, hogy elismeri az ügyben személyes felelősségét, tévedését.

false

Ugyanakkor felhívjuk figyelmét a levelében található több tárgyi és tartalmi tévedés közül egy számunkra is fontos részletre. Úgy fogalmaz, hogy „hibázott a környezetvédelemért felelős ombudsman, mert nem jelezte időben a korrekció szükségességét”. Ön ezzel nem létező személyt bírál, ugyanis a Nemzeti Együttműködés Rendszere más ombudsmani intézményekkel együtt megszüntette a környezetvédelemért felelős ombudsman intézményét is. A helyén működő helyettesnek – a neve most nem jut eszünkbe – önálló intézkedésre, így a jogszabálytervezetek bírálatára sincs joga. A Nemzeti Együttműködés Rendszerében alkotmányos ellensúlyt, független működést általában sem érdemes keresnie.

Budapest, 2015. január 15.

Tisztelettel,

Eötvös Károly Közpolitikai Intézet

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.