Böjte Csaba szerint a gyermektelen férfi önző torzó, Stumpf András szerint a gyermektelen Böjte a feminista messiás

  • - palosm -
  • 2018. május 11.

Fekete Lyuk

Magyar pornográfia.

Böjte Csaba ferences szerzetes (​saját közlése szerint Heti Válasz-olvasó)​ is beszállt a családpolitikai mozgósításba egy-két keresetlen szóval.

„Gyermeked születése tesz férfivá téged, nélküle egy elkezdett torzó, egy be nem fejezett vázlat vagy”, mondotta például. Aki gyermektelen, az „bangó, önző vén legény”, tette hozzá.


Ez azért kicsit erős így, jó páran fenn is akadtak rajta.

De aztán jött Stumpf András és a Heti Válasz, és kimondta azt, amit senki nem mert: Böjte a feminista messiás, hiszen nem azt mondta, amit Orbán szokott.​ Nem „a nőket, a hölgyeket” nógatta a gyerekvállalás ügyével, hanem felvetette a férfiak felelősségét​, és​ ezzel mindjárt fel is rúgta az orbáni egyoldalúságot​ a forradalmár szerzetes.​

​Nem tudjuk, hová tart mindez, de az biztos, hogy szépen alakul​ a „​​társadalmi vita”​ a demográfiai ​súlypontú ​kormányzásról.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.