Demeter Szilárd tisztelője Habonynak, akiről állítja: soha nem drogozott

  • narancs.hu
  • 2019. március 29.

Fekete Lyuk

A PIM igazgatója és a miniszterelnöki tanácsadó nem jártak el együtt csajozni.

Interjút adott a Petőfi Irodalmi Múzeum igazgatója a Magyar Hangnak („Habony Árpád soha nem drogozott” címmel), amelyben többek között a kinevezésének körülményeiről, valamint Orbán Viktorral való egyeztetésről beszélgettek:

„Azt mondta [a miniszterelnök], elolvasta az anyagot, nagyon tetszik neki, csináljuk meg. Kérdezte, mi kell nekem ehhez. Mondtam, hogy pénz, anélkül nem megy, illetve függetlenség. Csak a miniszternek, illetve a miniszterelnöknek vagyok hajlandó referálni.”

Eztán az interjú készítője rákérdezett arra, igaz-e, hogy a Századvégnél Habony Árpád bizalmi embere volt: „A Századvégnél elég sokan dolgoztunk Árpáddal. Fel tudom hívni telefonon, ő is engem, de ezen túl mi lenne a bizalmi viszony? Nem jártunk együtt csajozni. Ez már csak azért is ki van zárva, mert feleségem van. Nem a barátja, hanem a tisztelője vagyok. Rendkívül okos ember, aki szereti a hazáját, nemzetét. Van egyfajta nem tanulható látásmódja. Tudja úgy nézni a dolgokat, hogy kibillenti az embert a komfortzónájából, és ebből mindig jó dolgok születnek.”

Kukkantsuk be Demeter Szilárd PIM-igazgató irodájába, és érezzük át a hangulatot!

A Magyar Távirati Irodának hála, betekintést nyerhetünk abba, milyen körülmények között dolgozik Prőhle Gergely utódja, a frissen kinevezett Demeter Szilárd. A Magyar Távirati Irodának hála, betekintést nyerhetünk abba, milyen körülmények között dolgozik a Petőfi Irodalmi Múzeum új igazgatója, Demeter Szilárd, aki egy hete együttműködési szerződést írt alá a Honvédelmi Minisztériummal, hogy közös erővel kutassák fel Petőfi sírját a segesvári csatatéren.



Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.