Visszhang: film

Jaj, szia!

  • SzSz
  • 2025. december 3.

Visszhang

A romantikus komédia, azaz a romkom nem épp egy forradalmi műfaj.

Főleg nem manapság, és kiváltképpen nem Amerikában. A westernekhez (hol vannak már azok…!) vagy a horrorokhoz (és ezeknek mikor áldozik le…?) hasonlóan nagyjából ugyanazokra a sablonokra épülnek, a különbséget mindössze olyan, nehezen definiálható összetevők jelentik, mint a karizma, a szereplők közötti kémia vagy a hangulat. Ezen túl szinte mindig ugyanaz történik: férfi és nő találkoznak, vonzalom ébred, de ahhoz, hogy egymásé legyenek, le kell győzniük valamit vagy valakit, ami/aki elválasztja őket. Azokat a próbálkozásokat, ahol a képletbe némi kísérletezés vegyül (a két főszereplő azonos nemű; esetleg a végcél nem a szex vagy a házasság), a westernek után bátran nevezhetjük revizionista romkomnak – ha így teszünk, tegyünk így Sophia Brooks első filmnek tűnő második mozijával is.

Ebben ugyan még mindig egy fiatal, szép nő (Molly Gordon A mackóból ismert perszónájával) kacérkodik egy álmos képű sráccal (Logan Lerman), de az idillinek tűnő románc hamar zátonyra fut. Kiderül, hogy a fiú csak szórakozna, míg a lány komolyan gondolja – ebben sincs semmi extra, egy hirtelen ötlettől vezérelve viszont utóbbi úgy dönt, ágyhoz kötözi kiszemeltjét, és addig el sem engedi, míg meg nem győzi őt.

A Jaj, szia! végig szórakoztatóan ugrókötelezik a könnyed komédia és a fekete vígjáték határvonalán. A világot nem váltja meg, de a szokásosnál eggyel érzékenyebben beszél az emberi kapcsolatokról, amelyek, hát igen, ritkán olyanok, mint a filmekben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.