Kukkantsuk be Demeter Szilárd PIM-igazgató irodájába, és érezzük át a hangulatot!

  • narancs.hu
  • 2019. március 5.

Fekete Lyuk

A Magyar Távirati Irodának hála, betekintést nyerhetünk abba, milyen körülmények között dolgozik Prőhle Gergely utódja, a frissen kinevezett Demeter Szilárd.

A Magyar Távirati Irodának hála, betekintést nyerhetünk abba, milyen körülmények között dolgozik a Petőfi Irodalmi Múzeum új igazgatója, Demeter Szilárd, aki egy hete együttműködési szerződést írt alá a Honvédelmi Minisztériummal, hogy közös erővel kutassák fel Petőfi sírját a segesvári csatatéren.

Demeter nemrég adott hosszú interjút a 24.hu-nak, amiben nemcsak hosszan elmélkedett az erőszak hasznosságáról, a verekedésről, de arról is beszélt, hogy régebben sokat olvasott Magyar Narancsot, és "lopott" is az újságból.

Igazgatói hitvallásához tartozik, hogy a PIM politizáljon. Igazgatói pályázatában, amiből itt szemezgettünk, azt írta: "A PIM legyen az irodalmi közbeszéd alakítója. Ha úgy tetszik: politizáljon. Álljon bele az európai és magyar értékek védelmébe." Igaz, a 24.hu-nak már ezt mondta, amikor az volt a kérdés, hogy az írók foglalkozhatnak-e a PIM keretei között közéleti kérdésekkel: "A PIM vezetőjeként annyit kérek: a politikát tartsuk a politika terében, az irodalmat pedig az irodalom terében. A PIM-ben ne orbánozzanak, hanem irodalomról beszéljenek." Tehát a PIM (és vezetője?) politizálhat, csak az írók ne orbánozzanak.

Nézzük, hogy néz ki a gyakorlatban "a magyar értékek védelme": tágas, konferenciaszobának is alkalmas iroda, a koncentrációt segítő, magányos és ingerszegény környzezet, és mindenekelőtt derűs hangulat!

Ezeket a szubjektív benyomásokat az MTI március 5-i fotósorozatából szűrtük le, a távirati iroda ugyanis nem kevesebb, mint tizenöt portrén keresztül enged betekintést az új igazgató munkájába.

false

 

Fotó: MTI

false

 

Fotó: MTI

false

 

Fotó: MTI

false

 

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.