Kukkantsuk be Demeter Szilárd PIM-igazgató irodájába, és érezzük át a hangulatot!

  • narancs.hu
  • 2019. március 5.

Fekete Lyuk

A Magyar Távirati Irodának hála, betekintést nyerhetünk abba, milyen körülmények között dolgozik Prőhle Gergely utódja, a frissen kinevezett Demeter Szilárd.

A Magyar Távirati Irodának hála, betekintést nyerhetünk abba, milyen körülmények között dolgozik a Petőfi Irodalmi Múzeum új igazgatója, Demeter Szilárd, aki egy hete együttműködési szerződést írt alá a Honvédelmi Minisztériummal, hogy közös erővel kutassák fel Petőfi sírját a segesvári csatatéren.

Demeter nemrég adott hosszú interjút a 24.hu-nak, amiben nemcsak hosszan elmélkedett az erőszak hasznosságáról, a verekedésről, de arról is beszélt, hogy régebben sokat olvasott Magyar Narancsot, és "lopott" is az újságból.

Igazgatói hitvallásához tartozik, hogy a PIM politizáljon. Igazgatói pályázatában, amiből itt szemezgettünk, azt írta: "A PIM legyen az irodalmi közbeszéd alakítója. Ha úgy tetszik: politizáljon. Álljon bele az európai és magyar értékek védelmébe." Igaz, a 24.hu-nak már ezt mondta, amikor az volt a kérdés, hogy az írók foglalkozhatnak-e a PIM keretei között közéleti kérdésekkel: "A PIM vezetőjeként annyit kérek: a politikát tartsuk a politika terében, az irodalmat pedig az irodalom terében. A PIM-ben ne orbánozzanak, hanem irodalomról beszéljenek." Tehát a PIM (és vezetője?) politizálhat, csak az írók ne orbánozzanak.

Nézzük, hogy néz ki a gyakorlatban "a magyar értékek védelme": tágas, konferenciaszobának is alkalmas iroda, a koncentrációt segítő, magányos és ingerszegény környzezet, és mindenekelőtt derűs hangulat!

Ezeket a szubjektív benyomásokat az MTI március 5-i fotósorozatából szűrtük le, a távirati iroda ugyanis nem kevesebb, mint tizenöt portrén keresztül enged betekintést az új igazgató munkájába.

false

 

Fotó: MTI

false

 

Fotó: MTI

false

 

Fotó: MTI

false

 

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -

A kanadai performer-zenész-költő jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.