Visszhang: lemez

The Antlers: Blight

Visszhang

A búskomorságnak sokféle árnyalata létezik.

Ékes bizonyítéka ennek az Antlers zenéje, amely a Hospice című 2009-es konceptlemezzel lett szélesebb körben ismert. Ezen atmoszferikus hangfüggönyökből bontakoztak ki a gyakran hosszabb lélegzetvételű, boldogtalanságot sugárzó dalok. A brooklyni együttes karrierje az előző évtized közepén erőteljesen megfeneklett, amikor Peter Silberman frontember halláskárosodása miatt évekig szüneteltetniük kellett a lemezkészítést, sokáig egyáltalán nem léptek fel, és később is csak akusztikus koncerteket vállaltak be. Nem a legjobbkor jött a kényszerű szünet. Az Antlers végül négy évvel ezelőtt adta ki visszatérő albumát (Green to Gold), most pedig itt a folytatás, ami alapján úgy tűnik, hogy az együttes nagyjából újra pályára állt.

Az Antlers hetedik nagylemezének hangzása pedig a fenti életrajzi jegyzet fényében nem meglepő módon drasztikusan változott. A Blight környezetvédelemről szóló dalainak többsége zongorára épül, és a korábbi intenzív katarzisok háttérbe szorultak, inkább valami fojtott feszültség hatja át a dalokat. Silberman törékeny dallamai ugyanakkor biztosítják a folytonosságot, és néhány dal kifejezetten izgalmasan játszik a minimális eszközkészlettel (Something in the Air, Consider the Source). Néha átlépi a giccs határát, de azért mindig sikerül megoldani végül, hogy inkább Sufjan Stevens maradjon a referenciapont, és ne a Coldplay. Egy kis szirup amúgy sem árt karácsony előtt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.