A Lux nagylélegzetű, sok tekintetben monumentális munka, amely bőségesen meghálálja a nem kevés időt, amit rá kell szánni. A két és fél évig készült album számait különböző vallások és kultúrák női szentjei, a miszticizmus jelentős alakjai, illetve az ő sajátos női tapasztalataik inspirálták. Az előadó saját bevallása szerint a lemez előkészületeinek jelentős részét tette ki, hogy a spanyol és a katalán mellett megtanuljon még tizenkét nyelven (a többi közt francia, portugál, ukrán, héber, arab, japán, mandarin) énekelni, miközben a dalok többnyire anyanyelvein szólalnak meg.
A Lux lenyűgözően sokszínű, drámai tónusokban gazdag, s az egyebek mellett a London Symphony Orchestra részvételével formált zenei kulisszája gondosan megkomponált dalok füzérét rejti: Rosalía büszkén magának tulajdonítja az alkotás oroszlánrészét, de a több tucat zenész, énekes, producer mellett közreműködik Björk (a sajátos miniszvit a Berghain-ban, Yves Tumorral együtt), Carminho fado énekesnő, Estrella Morente flamenco-előadó, producerként pedig Guy-Manuel de Homem-Christo és Pharrell Williams. A Lux úgy lesz modern artisztikus popzene, hogy magába olvasztja a Rosalía által kreatívan továbbvitt flamencohagyományt, közös nevezőre hozza a szimfonikus kíséretet és a zenei elektronikát, s mindezt sikerrel állítja a nagy ívű narratíva szolgálatába.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!


