Élni és metrózni Budapesten

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 3.

Fekete Lyuk

Ismét ajtóhiba miatt kellett kivonni a forgalomból a 3-as metróvonal egyik felújított orosz szerelvényét – a 24.hu információja szerint egy óra körül, a Pöttyös utcánál történt a budapestieknek oly ismerős, immár mindennapos incidens. „A járművezető az ajtóvisszajelzés hibája miatt leszállította az utasokat, és átvizsgálásra a telephelyre ment” – olvasható az oldalon.

false

Mint írják, a hatályos ütemterv szerint jövő év június 12-ig a budapesti metróhálózaton összesen 37 darab hatvagonos vonatot kell üzembe helyezni.

Mindeközben az Index arról számol be, hogy leváltották az orosz metróvonatok felújításának vezetőjét. A nemzetközi helyzet tehát fokozódik, ugyanakkor keleten a helyzet változatlan.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.