Hollik István mintha arra utalt volna, hogy Európa nem európai, hanem európai

  • narancs.hu
  • 2019. május 7.

Fekete Lyuk

De lehet, hogy mi értettük rosszul.

Hollik István kormányszóvivő a köztévében képviselhette a magyar kormány álláspontját. Hollik szerint:

Európa nem tiszteli az emberek véleményét, az európai elit pedig elvesztette a kapcsolatot az európai valósággal, ugyanis elfogadhatatlan, hogy Európa nem tiszteli az emberek véleményét, mert az európai elit szerint Európában minden rendben van, Magyarország viszont azt látja, hogy Európában szinte mindennel probléma van, hiszen  Európa nem válaszolt egyértelműen a bevándorlási krízisre.

Hollik mindehhez hozzátette:

egyre több európai ember gondolja azt, hogy a dolgok nem mennek jól Európában, csak az európai elit nem hajlandó meghallgatni, de a magyar kormány szerint az európai kultúrát meg kell védeni, csak az európai elit érvelés helyett megbélyegzi és lenézi az országot, ugyanis Európa azt mondta, együtt kell élni a migrációval.

Vagy valami ilyesmi.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.